utorok 9. augusta 2016

Moje letné radosti: 5. týždeň

Ďalší týždeň prázdnin je za nami a ja sa chcem aj s vami podeliť o radosti, ktoré som si v ňom "uchmatla". Znovu (predovšetkým v pracovnom týždni) inšpirovaná výzvou Veľký lov letných radostí.




Ponelok: 1. 8. 2016

V prvý deň týždňa to už začínalo vyzerať, že "červenú radosť" nestihnem.

Ale plány boli. Od takých jednoduchých, ako jahodová zmrzlina, cez dobrodružnejšie (previezť sa na hasičskom aute) až po vyslovene adrenalínové (prejsť cez semafor na červenú - to sme zavrhli). Už to vyzeralo na posedenie pri červenom víne, ale aj to sme nakoniec odložili na niektorý iný deň.

Až večer som si dopriala misku červených mrazených malín.
A keď som umývala riad (ručne, umývačka momentálne štrajkuje), uvedomila som si, že na to používam červenú hubku (vlastnej výroby). Potešilo ma to. Ako málo stačí k radosti! :)




Utorok: 2. 8. 2016

"Radosť z lesných plodov" tiež nebola celkom podľa mojich predstáv. Dokonca ani hubovú omáčku som nenavarila. Ale pochutila som si, to áno. Na (roz-)mrazených malinách v ovsenej kaši.  A cestou z práce na čučoriedkovej zmrzline.







3. 8. 2016

Radosť z kamienkov si robíme takpovediac dlhodobo. Z každého výletu a z každého nového miesta, ktoré navštívime, si prinesieme malý kamienok (taký malý, aby prepadol cez hrdlo fľaše). Doma potom všetky kamienky nahádžeme do fľašky a máme "fľašu plnú spomienok".

V stredu som mala v úmysle zorganizovať aj hru s vyhadzovaním kamienkov, ako ma to kedysi naučila babička. Nestihli sme. Tak niekedy nabudúce. Zatiaľ som aspoň vhodila kamienky z víkendového výletu do fľašky.


4. 8. 2016

Dnes mám radosť z materčiny
Môžeme písať slovensky
V slovách pramenia zavše činy
Keď používame jazyk materský

Konštantín aj s Metodejom
Priniesli nám pravú vieru, rodnú reč,
Naučili nás písať, čítať,
Vytasiť, ale aj ukryť meč.

Národ malý, utláčaný
Sme my - smelí Slováci,
Ale predsa stále živý
Je náš národ Slovenský.

Dnes výročie Matice je,
Chcem si ho uctiť básňou tou.
Či sa mi to podarilo?
Neviem. Sám verš zneje tmou.

No, neviem, či majú moje verše hlavu a pätu. Snažila som sa napísať aspoň niečo. "Aj keď máte pocit, že vám to nejde," stálo v zadaní, "hlavne si to užite." Užila som si. A mala som z toho radosť. ;-)




4. 8. 2016
Údená radosť (s KPD) - Štvrtková výzva od Florentýny mi padla celkom vhod. Drahý akurát priniesol čerstvý údený oštiepok z Oravy, tak sme si na večeru pochutili. Naplnila som ním papriky a dala zagrilovať. Mňam!  Ani mak a olivový olej nám k tomu nechýbal (ako patrí do pôvodného receptu).



5. 8. 2016

Spomínam si, ako sme v detstve vedeli vyvádzať na preliezkach. Viseli sme dolu hlavou za nohy, hojdali sa, všelijako preklápali, robili sme kotrmelce, "žabu", vytiahli sme sa za ruky, či za nohy... a nakoniec sme radostne skočili dolu aby sme sa mohli znovu vyštverať na preliezku a prerúčkovať na druhý koniec.

Chcela som si vyskúšať niečo podobné, ale medzi prácou a balením už akosi neostal čas pre tajnú výpravu na detské ihrisko. Tak som sa zavesila aspoň na haluz stromu. Len tak zľahka, aby som mu neublížila. Ale mám to v merku - stále sa rozhliadam po nejakej dosť pevnej konštrukcii, na ktorej by som si vyskúšala aspoň niečo z dávnej "akrobacie".






6. 8. 2016

Sobota bola prevažne v znamení cestovania. O tom, čo všetko sme videli a zažili cestou a čo nám robilo radosť napíšem osobitný článok. Ale po príchode do cieľovej destinácie som ešte našla zbytok síl a času aj na splnenie tejto výzvy - "Vytvorte si niečo, čo vám bude zdobiť vonkajšie prostredie."

Najprv som bola nejaký čas bezradná - na žiaden z nápadov som tu nemala materiál. Žiadne špagátiky, stužky, bavlnky, z ktorých by som vyrobila závesnú dekoráciu, alebo "lapač vetra". Na nejaké záhradné stavby som si v novom prostredí netrúfala a ani na to nebola správna nálada, čas, chuť a sila...

Nakoniec som začala rozmýšľať z opačnej strany. Čo tu mám? Len papiere. Tak musím vyrábať niečo z papiera. Papierovú vrtuľku? Ako sa to vlastne robí? A kde vezmem paličku? A... Jednoduchšie bude vyrobiť takéhoto jednoduchého hada. Aj ten sa bude vo vetre pekne krútiť. A možno aj v bezvetrí, ak sa bude vzduch rozohrievať a stúpať okolo neho dosť rýchlo. Už len zohnať aspoň kúsok nejakej priadze, na ktorú ho zavesím. Nakoniec sa podarilo aj to.

Pracovala som na terase, takže asi  najväčšiu zábavu som mala z toho, že som ani poriadne nevidela na svoju prácu. Hlavne vyberanie farieb, ktorými hada ozdobím a maľovanie bolo pri biednom pouličnom osvetlení zábavné. Až na druhý deň som po svetle videla svoj výtvor v plnej farebnej kráse.






7. 8. 2016

V nedeľu bolo hodne veterné počasie. (Náš veterný had sa krútil a kýval ako divý.) Doobedie sme trávili prechádzkou po okolí (k majáku a späť). Ale popoludní sme sa už dostali aj do vody. A aby sme nezanedbali našu letnú výzvu, vzali sme si aj gumené loptičky a trochu si zašportovali. Tentoraz sme hrali "na mačku a myš". Ale v ďalších dňoch sme už vystriedali viacero rôznych loptičkových zábaviek.

Jednoduché pravidlá hry "na mačku a myš": 
Dvaja si hádžu loptičku. Tretí je v strede a snaží sa loptičku chytiť. Ak sa mu to podarí, vymení si miesto s tým, kto sa loptičky dotkol ako posledný.

Záver dňa patril sv. omši v miestnom kostole a prechádzke po nábreží mora. Úžasné večerné pohľady, nádherné zore, more, loďky, ľudia, hudba, vône... a zopár fotografií.


Želám vám veľa radostí v novom týždni.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...