pondelok 10. septembra 2012

Putovanie s Matkou

V týchto septembrových dňoch máme hneď niekoľko sviatkov našej Matky. Hneď v úvode sú pekne pokope jej narodeniny (8. 9.) aj meniny (12.9.). Tieto dátumy sú pre mňa obzvlášť dôležité, preto nás veľmi potešilo, že v Novej Bani, kde sme trávili víkend sa v nedeľu konala púť s Pannou Máriou do Kohútova.

Som veľmi vďačná za túto krásnu akciu, z ktorej sme načerpali skutočne veľa - povzbudenia, radosti a ... niečoho krásneho.

Oltárny obraz vo farskom kostole.

Púť sa konala pri príležitosti narodenia Panny Márie - patrónky farnosti. Veriaci sa zišli ráno vo farskom kostole. Po krátkej modlitbe sa vydala procesia aj so sochou Fatimskej Panny Márie cez mesto.





Spočiatku bol zástup tých, čo sa zapojili do procesie neveľký, početne takmer prevažovali miništranti (nebolo ich málo!). Ale ako sme prechádzali Novou Baňou, ľudia sa postupne pridávali a zástup sa predlžoval. Ďalší ľudia čakali priamo na mieste v Kohútove a ešte iní prichádzali počas modlitby ruženca. Takže počas svätej omše bolo celé veľké priestranstvo okolo kaplnky zaplnené "dietkami" našej milej oslávenkyne.







Aj pán farár so zaujatím počúva príhovor pozvaného kazateľa.

Mimochodom, počas príhovoru cez svätú omšu som konečne pochopila, čo znamená invokácia "Hviezda ranná". Kazateľovi tiež ďakujem za osvetlenie súvislosti okolo Panny Márie "Karmelskej".
Ďakujem. :)


Obraz vo vnútri kaplnky v Kohútove

Po svätej omši (v oznamoch sme sa ešte dozvedeli o pripravovanej obnove tohto areálu pri príležitosti 150. výročia) sme sa zase v procesii vybrali späť do farského kostola, kde sme túto púť zakončili krátkou adoráciou pri Sviatosti Oltárnej.
Pripadalo mi to symbolické. Matka nás vedie k Ježišovi. V živote, i na tejto ceste.




Šli sme aj okolo novo-upravenej banskej šachty

Informačná tabuľa píše o šachte Althandel, ktorej ústie sa nenašlo.
Toto (vraj) bola šachta "Tág".

Spoza jedného z plotov nás pozorovali aj takíto diváci.
Samozrejme aj my sme si obzreli ich. ;-)

Už sme zase späť vo farskom kostole

Adorácia pred Sviatosťou


Naša Matka

Cestou som dostala zase veľa pozorností od "Otecka". Medzi nimi jedno obzvlášť pekné stretnutie. Prihovorila sa mi dovtedy neznáma osôbka - jedna z mamín na MojaKomunita.sk. Teším sa, že sme sa spoznali. Vďaka! :)

3 komentáre:

  1. Ja len chcem opraviť komentár k obrázku, že zrekonštruovaná baňa sa volá "Tág" a nie šachta Althandel. Ústie šachty Althandel sa však tiež nachádza neďaleko aj keď sa doposiaľ ešte nepodarila jej presná lokalizácia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár a upresnenie.
      Ja som sa orientovala podľa názvu informačnej tabule. Ale zdá sa, že tabuľa hovorí len o blízkosti šachty Althandel.
      Opravím to.

      Odstrániť
  2. To je krásné, to procesí se sochou PM. Taky bych se hned přidala. U nás je také ve farnosti kostel narození PM (pár fotek mám na blogu), ale procesí se nekoná. Jenom adorace přede mší byla, no a pak hlavně jídlo, pití, muzika... My jsme s Ninkou vyráběli narozeninové přání, kam jsme za každou modlitbu, mši, dobrý skutek, celý týden kreslili srdíčka. Plnou kartu jsme pak odnesli do kostela.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...