utorok 13. decembra 2011

Kráľovstvo medzi nami

Tak ako každý druhý utorok, aj dnes som bola na stretnutí komunity Emanuel s chválami a piesňami... Keď som si otvorila Evanjelium, dočítala som sa:

Keď sa ho farizeji opýtali, kedy príde Božie kráľovstvo, on im povedal: "Božie kráľovstvo neprichádza tak, že by sa to dalo spozorovať. Ani nepovedia: ´Aha, tu je!´ alebo: ´Tamto je!´ lebo Božie kráľovstvo je medzi vami."
(Lk 17, 20-21)


A tak som si uvedomila, ako sa často trápime a hľadáme niečo krásne a hodnotné strašne ďaleko. Ako sa snažíme robiť výnimočné veci, spoznávať výnimočných ľudí. Všetko to dobré a krásne sa nám zdá tak nedostižné a vzdialené...
Často chceme k Vianociam dokonale vyzdobiť svoj dom, napiecť dokonalé cukrovinky, prežiť dokonalý advent s deťmi a rodinou... a sme frustrovaní keď sa nedarí. Keď veci nie sú tak dokonalé ako by sme chceli, alebo keď sa nám zdá že sused (mamina z iného blogu) robí veci, ktoré by som aj ja chcela, ale nedarí sa mi...
Chceme byť užitoční pre druhých (často tých vzdialenejších) a šíriť Božie kráľovstvo zvláštnym spôsobom. Aj ja v poslednom čase hľadám, čo vlastne Pán chce aby som robila, ako mám napĺňať svoj čas, ako využiť talenty, ktoré mi dáva... komu, kde...
Prečo vlastne hľadám poklady niekde ďaleko?

Buďte verní v malom a pridá sa vám. 

Byť verný v tom, čo už mám.
Najskôr si musím dobre plniť tie povinnosti, ktoré už mám, tú najdôležitejšiu, najvlastnejšiu úlohu, ktorú som dostala - postarať sa o svojich najbližších. Tu! je Nebeské Kráľovstvo. Nie niekde tam - ale TU. Všade TU, kde som ja, a kde si ty a kde stretávam kohokoľvek.
V bežných každodenných lopotách, často jednotvárnych a nudných, tak obyčajných a "nezaujímavých". Veci ktoré sa mi zdajú tak malé, že si skoro ani nezaslúžia pozornosť - sú súčasťou kráľovstva nebeského. Veci, ktoré si často ani neuvedomujem že robím. Ráno vstanem, nachystám raňajky a desiatu deťom do školy... Pribalím úsmev a pusu na rozlúčku... A potom kopa ďalších a ďalších nezaujímavých činnosti, ktoré robím každý deň. A pri tom nosím hlavu v oblakoch, snoch o niečom "zmysluplnejšom"... Ale nebeské kráľovstvo nie je tam ďaleko-vysoko. Je TU! :)

Často sa pozeráme kamsi do nebies... Ale Nebeské kráľovstvo je predsa tu - medzi nami! 

________________________
Publikované aj na mojakomunita.sk

1 komentár:

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...