štvrtok 29. februára 2024

Jar na obzore


Kvitnúca lieska (aspoň myslím)

Radostný deň vám všetkým prajem! 

Myslím, že je načase odložiť si sem niekoľko obrázkov o tom, ako prežívame tieto predjarné dni. Príroda sa už preukázateľne prebúdza. Vtáky spievajú zaľúbené piesne, jarné dreviny už posielajú do sveta svoj peľ, aj prvé kvietky už vidno v trávniku. Snežienky, krokusy... videla som už aj sedmokrásky. Čoskoro sa stromy zahalia do sviežej jarnej zelene. Aj v nás sa čosi prebúdza (okrem jarnej únavy, ktorá sa tiež začína hlásiť o slovo). 


Drozd si pochutnáva na šípkach.


Snežienky


Krokusy

 

Aj moja raňajková miska "rozkvitla".

Vo februári sme oslávili ďalšie (už 31.) výročie od dňa zásnub, keď sme si pred našimi rodičmi sľúbili, že svoj život začneme budovať spoločne. 
Som vďačná za každý z tých 31 rokov. Za každý deň. Každú minútu. Za všetko čo sme spolu prežili. A prežívame. Za spoločné zážitky, pomoc, podporu, radosti, starosti, úspechy, dary... Za pevné a nemenné rozhodnutie byť spolu - až kým nás smrť nerozdelí.


Fašiangové (vegánske) palacinky

Čas medzi vianočným obdobím a Veľkým pôstom zvykneme v našich končinách prežívať ako Fašiangy, čas zábav a výživného mastného jedla. V tomto čase - raz do roka som zvykla robiť fašiangové šišky. Tento rok k tomu nedošlo, jednak pre nedostatok času, ale tiež pre komplikácie vzniknuté tým, že už kvôli alergii nemôžem vajíčka ani mlieko. Rodina si urobila aspoň palacinky na Hromnice. (Náhodou, hoci palacinky svojim tvarom pripomínajú sviečky, preto je v niektorých krajinách zvykom robiť ich na Hromnice.) Ja som si až večer vygooglila recept na palacinky bez vajec a bez mlieka... a urobila som si ich na druhý deň v sobotu na raňajky. Mňam, mňam!

Ale už je tu Popolcová streda a s príchodom pôstneho liturgického obdobia sa náš domov odel do fialova. 

Ranunculus a Háčkovaná dečka

Háčkovaná dečka - link


Halúzky olivy (aj keď len "Ruskej olivy")

Zase trochu viac chodím, aj keď často "len" domov namiesto auta alebo MHD. Väčšinou takto - s ružencom v ruke, na perách, v srdci... Vždy je za koho. 

Modlitebná prechádzka



Teraz v pôste si zase radi vyjdeme niekam na krížovú cestu. Všetky krížové cesty, ktoré som v posledných rokoch prešla a zdokumentovala nájdete v odkaze (Kalvárie). Najbližšie vám ukážem krížovú cestu v Brehoch pri Novej Bani. 





A vyskytnú sa aj obyčajné prechádzky po meste. Tu na fotografii vidíte repliku sochy sv. Juraja s drakom na nádvorí primaciálneho paláca. Mala som šťastie a natrafila som na otvorenú kaplnku sv. Ladislava v kúte nádvoria. Bol tam práve krst dieťaťa v starokatolíckom obrade. Tak vám prinášam tiež jednu fotku z interiéru kaplnky.

Sv. Juraj na nádvorí Primaciálneho paláca

Kaplnka sv. Ladislava, Primaciálny palác

Západ slnka nad cestou domov

A teraz vám už len želám šťastnú cestu životom a nech aj západ slnka vidíte ako krásny. Pretože nič tu nie je bezdôvodne, ale preto, aby sme našli opravdivú radosť. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...