nedeľa 7. mája 2017

Nedeľa Dobrého Pastiera

Ovečkou že Božou som, tým sa teším nocou, dňom. 
On môj dobrý pastier je, do neba ma privedie. 
Veď vždy starosť o mňa má, On ma podľa mena zná. 

Vodí k pastvám zeleným, k vodám živým studeným. 
Núdze pri ňom nemávam, a keď časom ustávam, 
Na plecia ma berie sám, nesie v slávny nebies chrám. 

Pán Ježiš je Pastier môj, raz dal za mňa život svoj. 
Bolestnú smrť podstúpil, by ma z hriechu vykúpil. 
Ó, tak plesám nocou, dňom, ovečkou že Božou som! 

Pastier - dekorácia na chalúpke

Dobrý pastier - na čestnom mieste (rímsa krbu)

Sviatok Dobrého Pastiera mám veľmi rada. Od mlada nosím prezývku Ovečka (Božia). Pretože mi je veľmi blízky obraz Ježiša ako Dobrého Pastiera, ktorý sa o nás verne a s láskou stará, má rád osobitne každého človeka, ochraňuje nás, stráži, vodí k dobrým pastvám, dáva nám všetko, čo potrebujeme... Dokonca za nás položil svoj život. "Ja som dobrý pastier... Poznám svoje ovce a ony poznajú mňa." Dlhé roky som sa živila týmto obrazom. A tak sme oslavovali aj tento rok. Na chalúpke o týždeň popredu (pomýlila som sa :D). Vyložila som dekorácie, nachystala cesto na slané koláčiky v podobe pastierskej palice... (na tie už nedošlo, medzi tým som si uvedomila svoju chybu a pre uľahčenie upiekla obyčajné obdĺžniky).

Aj doma oslavujeme. Výzdobou i dobrotami. A ešte mám zopár tipov na ktoré zatiaľ neprišlo. Možno nasledujúci rok.

Dobrý pastier z olivového dreva (Izrael)

Na centrálnom stole

Pastierska kapsička bola vo váze (s hrebíčkom) celý týždeň


A teraz trochu z tých dobrôt. Chcela by som niektorý rok upiecť "pastiersky koláč" (shepherd's pie). Je to vlastne mleté mäso zapečené pod zemiakovou kašou. Ak poznáte dobrý recept (podľa možnosti v slovenskom alebo českom jazyku, ale ak je fakt dobrý, skúsim si aj preložiť), neváhajte sa so mnou podeliť. Ešte stále som vo fáze hľadania receptu.

Z ďalších možností vyberám:
- Výzdoba (Dobrý pastier, ovce...)
- Pastierska kapsička do vázy
- Pastierska večera (slanina, cibuľa, ovčí syr)
- Pastiersky koláč (shepherd's pie)
- Koláčiky (rôzne cesto slané alebo sladké) v tvare ovečiek (vykrajované)
- Tyčinky (slané, tvarohové, kysnuté...) v tvare pastierskej palice
- Ovčí syr (šalát s gréckym syrom)
- Ohrada, brána k ovciam (ovčinec), vlk (stopy), pukance (ovečky) . . .

Nápady som čerpala na stránkach showerofroses.blogspot.sk/2012/03/good-shepherds-garden-party..., showerofroses.blogspot.sk/2010/03/good-shepherds...waltzingm.com/2012/04/good-shepherds...

Nestihla som ani fotiť. Koláčiky sa zjedli skôr, ako som dopiekla druhý plech.

Drobné pečivo v tvare ovečiek je už u nás tradícia. 


Upiekla som aj "bránu k ovciam"

Drobné pečivo v tvare ovečiek je už u nás na sviatok Dobrého Pastiera tradíciou. Tentoraz som použila slané tvarohové koláčiky. Výsledok pripomína lístkové cesto. (Postup: Zmiesime 1/4kg tvarohu, 1/4kg masla a 1/4kg múky. Cesto necháme aspoň 1/2h odpočívať v chladničke. Potom vyvaľkáme, vykrajujeme, potrieme vajíčkom a posolíme, príp. posypeme kmínom a pod. Pečieme pri 200°C)

Ale novinkou pre tento rok bol tvar "brány do ovčinca". Ako sme si čítali dnes pri sv. omši: "Ja som brána k ovciam..." (Jn 10, 1-10) Výroba takej brány je jednoduchá. Z cesta na slané tyčinky vykrájame úzke obdĺžničky, potrieme ich vajíčkom a zlepíme do tvaru brány. Hotovo. Už stačí len posoliť, posypať, čím chceme a upiecť.

Pán je môj Pastier, nič mi nechýba... (Obrázky mám na stene celoročne)

Na záver ešte pár obrázkov z Nedele Božieho Milosrdenstva:

Nedeľa Božieho Milosrdenstva

Akurát mi zakvitli - biely "vianočný kaktus" i červené kalanchoe

Pán je môj pastier, nič mi nechýba. Pasie ma na zelených pašienkach, vodí ma k tichým vodám, dušu mi osviežuje. ... Aj keby som mal ísť tmavou dolinou, nebudem sa báť zlého, lebo Ty si so mnou. Tvoj prút a tvoja palica, tie sú mi útechou. ... Prestieraš mi stôl pred očami mojich protivníkov. Leješ mi olej na hlavu a kalich mi napĺňaš až po okraj... (Ž 23

Hojnosť, istota a bezpečie. Nech sa deje čokoľvek, viem, že som v Tvojich rukách. V Tvojich rukách som v bezpečí a mám všetko, čo potrebujem - pre život i pre radosť. Ďakujem Ti, Pane!

Želám aj vám radostný čas a istotu, že ste v bezpečí a nič vám nechýba.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...