piatok 26. februára 2016

Kŕmim za svitu mesiaca

Dnes sa mi to tak pekne stretlo. U Florentýny som si vybrala piatkovú úlohu "Pomůžu zvířátkům" a v "našom pôstnom kalendári" sme mali na dnes Heslo dňa: Prinášať úrodu - s úlohou nakŕmiť zvieratá  / vtáčiky.

Veru, nápadov, ktoré som sa dnes chystala zrealizovať bolo hodne. Teraz počas jarných prázdnin sme pár dní na chalúpke, tak sa musím postarať o tunajšie vtáky - aby si zvykli k nám chodiť a neskôr zbierať hmyz, čo sa nám usadí na stromoch. Nachystala som im orechy, oriešky, lojové gule, zásobu slnečnicových semien i trochu ovocia. Snáď im to všetko pomôže prežiť mrazivé dni, ktoré nás ešte čakajú do príchodu jari, kým si vonku nájdu dosť živej potravy.

Pustila som sa do toho. Nachystať všetko potrebné, rozlúskať orechy... Niektoré orechy som len načala a zavesila na strom, nech si ich vtáky samé vyberajú. Vylúskané jadrá som naplnila do prázdnych sieťok po vyjedených lojových guliach. Pre jabĺčko som vyrobila záves z drôtu, z ktorého sa dúfam bude vtákom pohodlne obhrýzať. Inšpirovala som sa na pintereste (link, linklink) A semienka slnečnice bolo treba nasypať do pripravených "veľkorozmerných" kŕmidiel. To aby im zásoba vydržala aspoň nejaký čas, aj keď tu nebudeme.

Prípravy vnútri

Už sa to nesie!


Výrobu tohto drôtového stojanu na jabĺčko som si zvlášť užívala. 





Dlho som to chystala - aj sa nám zatiaľ zotmelo. 



Iný typ držiaka na jablko

Ale najväčšiu radosť mám z tohoto. 


Zásobník na semená z plastovej fľaše. 

Výrobu zásobníka na semená z plastovej fľaše som už opisovala pred pár rokmi. Potrebujeme len - plastovú fľašu, nožnice, kúsok špagátu a niečo na ozdobenie. Tentoraz som zdobila (a zároveň začistila vystrihnutý okraj, aby sa vtáčiky neporanili) kúskom špagátu prilepeným tavnou pištoľou. Fľašu môžeme zavesiť na špagátik uviazaný okolo jej hrdla, ale ja som urobila dieru do vrchnáčika, ktorou som prevliekla drôtený háčik. Keď budem dosýpať zrnká, alebo budem chcieť kŕmidlo vyčistiť, môžem jednoducho odskrutkovať fľašu z vrchnáka, ktorý ostane zavesený na strome.

Večer sme ešte "pomohli" jednej potulnej "šelme". Potešila sa. :)

Ešte posledný obrázok - za svitu mesiaca:

Posledný obrázok - za svitu mesiaca.

Želám vám pokojné predjarné dni. A užite si príjemný víkend v kruhu tých, ktorých máte radi.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...