utorok 1. januára 2013

Vďačný utorok: Vďaka za uplynulý rok.

"Ustavične sa radujte. A pri všetkom vzdávajte vďaky."
(1Sol 5, 16-18)

Učím sa. Inšpirovaná knihou Tisíc darov sa učím vzdávať vďaky - za všetky, aj malé pozornosti, ktorých denne dostávam za plné priehrštie... Všimnúť si. Pomenovať dar. Poďakovať. Aby neprešli pomimo. Aby mali možnosť formovať radostného ducha. Aby som neostala nevďačná. Aby som sa viac usmievala, a viac radosti rozdávala aj tým, ktorých budem stretávať...

Preto počítam. Hľadám dary od Nebeského Ocka a každému priradím číslo. Viem, že dostávam tisíc darov každý deň, ale nie každý si všimnem, nie každý zapíšem. Už som si ich zapísala tisíc a chcem si ich všimnúť ešte viac.

Všetci idú do Betlehema
(1193. Betlehem po babičke)

Dnes by som vám chcela sprostredkovať jednu výzvu. (Priznávam, inšpirovala som sa na jednej zahraničnej stránke.)

K ukončeniu občianskeho roka bežne patrí bilancovanie. Hodnotíme čo sme zažili, dokázali, dostali... Určite ste aj vy včera ďakovali dobrému Bohu za všetko čím nás tento rok obdaril. Skúsme sa podeliť o to "naj" aj s ostatnými. Čo najlepšie ste dostali? Čo najkrajšie? Akú najlepšiu vec ste vytvorili? Akú najlepšiu hudbu ste počuli, aký film ste videli, aký zážitok ste si dopriali, aké miesto ste navštívili, akých nových priateľov ste získali....
Aké najlepšie jedlo ste pripravili? Akú knihu ste čítali? Aký najlepší nápad ste dostali? A zrealizovali? Aké oblečenie ste mali? Akú najlepšiu stránku ste objavili?.... Možností je nespočetne veľa. Vyberte si, alebo si nájdite  vlastnú vec, za ktorú by ste sa chceli poďakovať a o ktorú sa chcete podeliť.

Deľme sa spolu, aby naša vďačnosť rástla a aby sme boli schopní prijímať stále viac úžasných darov, ktoré nám Ocko nachystal.

Narodil sa Kristus Pán, radujme sa!
(1200. Boh sa stal človekom)

Podelím sa aj ja o tie svoje naj-dary:

- Tento rok sme sa dostali na úžasnú púť po Francúzsku. Bolo veľkým požehnaním môcť navštíviť miesta ako Lurdy, Lisieux, Paray-le-Monial, Nevers, Ars, Mont Saint Michel... Vďaka za všetko!

- Tiež ďakujem za farára Arského (Jána Vianey), ktorý sa mi stal patrónom na tento rok. Nikdy predtým mi nebol blízky, a ani teraz sa o to nijako aktívne nepričiňujem, ale som presvedčená, že za mnohé ovocie tohto roka môžem ďakovať práve jeho príhovoru.

- A asi najväčšmi ďakujem za objavenie tejto cesty - cesty neustálej vďačnosti pri všetkom. Pomáha mi viac ako som si vedela predstaviť, než som sa po nej vydala. Vďaka Ti, Pane! A zároveň prosím, vždy ma veď po ceste vďačnosti a nedovoľ mi aby som z nej zišla. Pretože vždy keď na chvíľu zídem, vidím ako veľmi mi chýba. 

- Najlepšia hudba:
Ako vždy, piesne komunity Emanuel
Tu si môžete kúpiť CD. Pri každom sú ukážky jednotlivých skladieb
Tu je jedno CD rozbalené. Stačí kliknúť na šípku a vypočujete si ukážku piesne
Jedna z piesní na youtube
Toto je "Pieseň-roka-pre-mňa":


- Najlepší film:
Asi Hobit: Neočakávaná cesta. Užili sme si krásny večer celá rodinka. Páčil sa aj manželovi, ktorý ešte nečítal knihu.

- Najlepšie jedlo:
Tohoročná štedrovečerná polievka. Naozaj sa mi vydarila chutila všetkým. Aj synovi, ktorý každoročne frfle, že je "divná". ;-)
(recept tu)

Noví priatelia:
- Neviem, či to tak cítite aj vy, ale zdá sa mi, že aj tento rok som si našla medzi vami niekoľkých nových priateľov. Nielen známych, určite sa aspoň niektorí z vás dajú nazvať priateľmi. A som tomu rada. Som vďačná za možnosť komunikovať spolu, stretávať sa takto virtuálne a s niektorými postupne aj "naživo". Ďakujem za možnosť zdieľať navzájom svoje starosti a radosti a navzájom si pomáhať...

Na ďalšie kategórie "naj" vecí si teraz neviem spomenúť. Možno vy vymyslíte lepšie. Už sa teším, čo najlepšie ste zažili, videli, počuli, spoznali, robili... vy.

1190. Jeho hlas, čo ma jemne, no vytrvalo volá k životu lásky.

Teším sa na vaše naj-darčeky uplynulého roka a želám vám veľa darov, ktoré objavíte vo svojich všedných dňoch aj tohto prichádzajúceho roka.
Radostný rok!
Letitia.



Rubrika bola inšpirovaná knihou Tisíc darov
a
stránkou jej autorky www.holyexperience.com.


2 komentáre:

  1. Děkuji, Leti.

    http://mamashackem.blogspot.cz/2013/01/podekovani-za-rok-2012.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alenka, to je krásne. Ďakujem! Si povzbudením aj (a určite nielen) pre mňa. :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...