piatok 17. apríla 2020

Veľká noc

.

Nech jasavé Aleluja naplní vaše srdce pravou radosťou, 
ktorú vám nikto a nič nebude môcť vziať. 


A ako sme prežívali veľkonočné dni u nás?
Čítajte ďalej:

Zelený štvrtok (9. apríl 2020)


Dopriali sme si už tradičnú veľkonočnú večeru. S pečeným jahniatkom (stehno), horkými bylinami, nekvaseným chlebom (ten zastupovali lokše) a pár ďalšími rekvizitami, podobne, ako slávil Pesach Ježiš so svojimi učeníkmi. (Podrobnejšie o tejto hostine píšem v článkoch z minulých rokov: link-velkonocne-trojdnielink-pecene-jahna, link-domace-lokse)

Keďže do kostola na svätú omšu sa tento rok nesmie kvôli covid-19, zúčastnili sme sa po večeri už "len" pobožnosti vysielanej cez internet z Dómu sv. Martina v Bratislave.

Lokše som piekla už v stredu. 

Recept na lokše mám tu - link.



Veľký piatok (10. apríl 2020)

Na sklených dverách visí papierový vlastnoručne vyrobený kríž...

V tento deň si pripomíname Ježišove umučenie. Na sklených dverách na balkón už cez pôst visel papierový vlastnoručne vyrobený kríž. (Robila som ho už veľmi dávno...) A ja som sa usilovala tráviť čas na slnkom vyhriatom balkóne s výhľadom na náš farský kostol. V modlitbe / adorácii pri svätom kríži. (Pred časom som dostala tento sklený kríž, ktorý krásne odráža slnečné lúče.)

Žiaľ, nenašla som si toľko času ako som chcela. Naplánovala som si na piatok asi priveľa práce v kuchyni. A ďalší čas nám zabrali pobožnosti a modlitby vysielané cez internet.

... a ja trávim čas v modlitbe / adorácii pred týmto skleným krížikom... 

... s výhľadom na náš farský kostol. 

Keď naň dopadá slnečné svetlo, jeho žiara mi pripomína
Slávu Víťazného Kristovho Kríža. 

Biela sobota (11. apríl 2020)


Biela sobota je dňom ticha. Ježiš je v hrobe. Ale na rozdiel od jeho súčasníkov, my vieme. My s nádejou čakáme na Jeho zmŕtvychvstanie. Na víťazstvo lásky nad smrťou.

Sviečky sú zhasnuté. V tento deň (ani na Veľký piatok) sa neslúži svätá omša nikde na svete. Je ticho. Podľa tradície chodíme navštevovať "Boží hrob", aby sme sa poklonili Ježišovmu mŕtvemu telu zobrazenému sochou a zároveň sa stretli s živým Ježišom v Eucharistii vystavenej nablízku. No nie tento rok. Všetky hromadné pobožnosti sú zakázané. Dokonca nesmieme vycestovať ani ku kalvárii niekde v prírode, keďže všetky, ktoré prichádzajú do úvahy sú už v inom okrese. (Počas Veľkej noci platil kvôli Covid-19 zákaz opustiť okres v ktorom bývame.) Preto som bola obzvlášť vďačná za balkón s výhľadom.

Ale večer - po zotmení - sa každý rok tešíme na liturgické slávenie Vzkriesenia. Aj keď tento rok iba cez obrazovky médií. My sme si vybrali liturgiu z Vatikánu s pápežom Františkom. Spolu s paškálom v Bazilike sv. Petra sme zapálili aj našu veľkonočnú sviečku, ktorá nám odvtedy svieti pri každom spoločnom rodinnom jedle aj pri modlitbe. (Výrobu veľkonočnej sviečky - paškálu mám zdokumentovanú napr. v tomto článku - link.)

Veľkonočná vigília z Baziliky sv. Petra vo Vatikáne. 

Krása baziliky vyniká zvláštnym spôsobom, keď je takáto prázdna
(bez sedadiel a vyhradeného priestoru pre ľud). 

Náš domáci veľkonočný paškál, vlastnoručne zdobený. 

Veľkonočná nedeľa - ktorá trvá 8 dní (12. - 19. apríl 2020)



Je čas na oslavu. Dobré jedlo. Výzdoba. Radosť. Liturgia (tento rok iba domáca). Pozdravy... Jeden pozdrav posielam aj vám - všetkým, ktorí zablúdia (alebo aj cielene prídu) na môj blog. Takže ešte raz:


♥♥♥
Nech víťazné "Aleluja" naplní vaše srdce pravou radosťou, 
ktorú vám nikto a nič nebude môcť vziať. 


..............................................................
PS: Ak hľadáte viac inšpirácií k Veľkej noci, alebo aj k inej časti roka, pozrite si túto stránku, kde som pre vás prehľadne zhrnula takto ladené články z môjho blogu: 
http://letitia-tiba.blogspot.com/p/na-stiahnutie.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...