piatok 27. marca 2020

Krížová cesta - Cannes

Radostný deň vám želám aj dnes.

Ako každý pôstny piatok, aj dnes by som vám chcela ukázať niektorú krížovú cestu. Tentoraz som medzi mojimi fotografiami našla zopár obrázkov z Cannes vo Francúzsku, kde sme boli ešte počas letných prázdnin. Zaujalo ma spracovanie krížovej cesty v tamojšom kostole Panny Márie "de Bon Voyage", vytvorenej z keramických častí.

Len škoda, že som si stihla odfotiť iba dva výjavy, aj to nie veľmi kvalitne, pretože po sv. omši v kostole zakrátko začali zhasínať svetlá a nezdalo sa nám vhodné zdržiavať sa tam dlhšie.






Krížová cesta je umiestnená na stĺpoch po bokoch kostola.

Zadná časť kostola a organ.

Detail.

Rozlúčka so zhasínajúcim chrámom. 

Aj vonku sa už stmieva. 

A keďže najbližšia nedeľa nesie názov "Kvetná nedeľa", alebo v južnejších krajinách "Palmová", nasleduje niekoľko obrázkov paliem / kvetov. Všetko je fotené v Cannes a na blízkom ostrove Saint-Honorat.




V ostrovnej pevnosti ma prekvapila tabuľka s textom žalmu 23
"Le Seigneur est mon berger..." / Pán je môj pastier... 


Pán je môj Pastier, nič mi nechýba.
Pasie ma na zelených pašienkach,
vodí ma k tichým vodám,
dušu i osviežuje.
Vodí ma po správnych chodníkoch
verný svojmu menu.

Aj keby som mal ísť tmavou dolinou,
nebudem sa báť zlého.
Tvoj prút a tvoja palica,
tie sú mi útechou.

Prestieraš mi stôl
pred očami mojich protivníkov.
Leješ mi olej na hlavu,
kalich mi napĺňaš až po okraj. 

Dobrota a milosť budú ma sprevádzať
po všetky dni môjho života.
A budem bývať v dome Pánovom
mnoho a mnoho dní.

*** *** ***

Želám vám všetkým pokojné a bez ohľadu na okolnosti radostné dni.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...