piatok 14. júla 2017

Letné experimenty: Mrazený jogurt



Je leto, čas odpočinku, zábavy, skúšania nových vecí. A tak som aj ja včera skúšala niečo nové.

Odkedy som počula o "mrazenom jogurte", som zvedavá, aký je, a chcela by som ho ochutnať. Zároveň ma vždy čosi zbrzdí. Raz chcem staviť na osvedčenú známu chuť a kúpim si radšej klasickú zmrzlinu, inokedy ma odradí cena v pouličnom stánku ("ako pre turistov"), alebo svoje plány len jednoducho odkladám "na inokedy". Ale tentoraz som sa nechala zlákať. "Receptom" od Nely, ktorá takisto plní "Prázdninovú výzvu" od Florentýny.

Vždy som si predstavovala mrazený jogurt v konzistencii podobnej ako zmrzlina (kopček, alebo točená). Ale v Nelinom podaní jogurt pôsobil skoro ako nalámaná tabuľka bielej čokolády.

Podľa obrázku a uvedeného "receptu" som postupovala takto:

1 Zmiešať jogurt s trochou medu.
2. Naliať v tenkej vrstve do nádoby (použila som viac menších nádobiek, pôvodne od syra, teraz ich používam ako formičky na podobné pokusy).
3. Na vrch poklásť dobroty (mrazené jahody, hoblinky horkej čokolády).
4. Vložiť do mrazničky a čakať kým zamrzne.
5. Ochutnať.


Nakoniec som ich nechala v mrazničke dva dni. Ochutnávala som včera.

Najprv so zatajeným dychom vyklopiť zamrznutý jogurt von. Šlo to úplne ľahko (samozrejme za predpokladu, že sa dno formičky dá stlačiť, čím sa jej obsah s hlasitým "lup" vylúpol. Potom jednotlivé kúsky umiestniť do košíčkov na mufiny. Lepšie to vyzerá, a lepšie sa aj jedia - bez nebezpečenstva, že si zakväckám ruku od topiaceho sa jogurtu.



Pochutnali sme si na nich pri pozeraní filmu (alebo skôr seriálovej epizódy). Celkom príjemný (a vcelku zdravý) "nanuk", ktorý som postupne cucala a rozmrazovala v ústach. Asi do toho nabudúce nechám vmrznúť paličku. Ale aj takto v papierových košíčkoch boli efektné a tiež chutné.



Dobrú chuť! 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...