pondelok 2. apríla 2012

Veľký týždeň sa začína...

Kvetná nedeľa
(obrázok prevzatý z internetu)

Dnes sme oslávili Kvetnú nedeľu (Tiež sa jej niekedy/niekde hovorí Palmová nedeľa), ktorou si pripomíname Ježišov slávnostný vstup do Jeruzalema. A tým sa nám začína posledný predveľkonočný týždeň - tzv. Veľký (alebo Svätý) týždeň.

U nás doma sa pomaly zapĺňa pôstny kalendár obrázkami a kríž zavesený na dverách kvietkami z dobrých skutkov...



V popredí tróni posvätená ratolesť

Prvé narcisy od svokrovcov


Minulú nedeľu sme zasiali zrno, aby nám pripomínalo, že máme odumrieť sebe a prinášať úrodu. :)

Už na začiatku pôstneho obdobia som plánovala urobiť si zátišie z piesku, ktoré by symbolizovalo púšť, odriekanie pokušení a tiež, často osamotenú, cestu nášho Spasiteľa. Ale nenašla som vhodné miesto, kde by som ju celý ten čas mala. Tak aspoň počas Veľkého týždňa nech mi zdobí kuchynský stôl.


Postupne by som chcela do nej pridávať symboly jednotlivých dní. Na veľký piatok kríž, potom hrob, ktorý bude po vzkriesení otvorený a prázdny.

Na Kvetnú nedeľu som pridala kvetmi dláždenú cestu... 

...zajtra ju zase pozbieram.

Počas tohto posledného týždňa som sa rozhodla obmedziť návštevy internetu a hlavne písanie blogu, aby som sa viac sústredila na to, čo oslavujeme. Takže sa tu asi nejaký čas neuvidíme.


Preto vám už teraz želám požehnané a pokojné sviatky. A aby ste už tu zakusovali radosti večného života. 
Letitia.

Túto dekoráciu sme robili so synom už veľmi, veľmi dááávno...

PS: Ak by ste sa chceli inšpirovať a pripraviť si veľkonočnú večeru podobnú ako si pripomíname na Zelený štvrtok, môžete sa inšpirovať napr. mojim vlaňajším receptom.

2 komentáre:

  1. Krásný příspěvek. Nádherné Velikonoce i Tobě.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je krása...zaplněný kříž i srdce...díky a požehnané velikonoce i vám

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...