pondelok 26. októbra 2020

Ružencový október

Môj obľúbený ruženec. 
Nosím ho stále vo vrecku, aby bol vždy poruke.

Radostný deň vám všetkým želám. 

Ako možno viete, mesiac október je zvlášť venovaný modlitbe posvätného ruženca. A tak sa modlíme... 

Dokonca viac, ako po iné roky. Rozhodla som sa pripojiť k výzve Rodiny Nepoškvrnenej a modliť sa spolu s mnohými (nielen) chorými a ich blízkymi "Novénu k Panne Márii z Pompejí" za odvrátenie a ukončenie epidémie a za pomoc pre všetkých, ktorých akýmkoľvek spôsobom zasiahla [link]. To znamená, že sa každý deň od 7. októbra (sviatok Ružencovej Panny Márie) 54 dní každý deň snažím pomodliť 3 čiastky ruženca (15 desiatkov) s ich tajomstvami (Radostný - 5 desiatkov, Bolestný - 5 desiatkov, Slávnostný - 5 desiatkov). Pretože Pán Ježiš hovorí: "Kde sú dvaja, alebo traja zjednotení v modlitbe, tam som aj ja medzi nimi" a "Keď ma budete jednomyseľne o niečo prosiť, dám vám to." A tak verím, že aj teraz, keď sa v modlitbe zjednotíme, dostaneme mnoho milostí a pomoc v našich ťažkostiach. Nie je to ľahké. Predtým som sa niekedy nestihnla pomodliť ani jeden ruženec (5 desiatkov) za deň a často sa stane, že v hlbokej noci už takmer polospiaca sa ešte domodlievam poslednú časť. Ale zatiaľ to ako-tak zvládam a už teraz cítím ovocie tejto modlitby.

*** *** ***
Taktiež, ako po minulé roky, aj tento rok som sa zapojila do výzvy #rosaryathon. Na každý deň je vyhlásená jedna téma a mojou úlohou je publikovať fotografiu, ktorá ju zachytí. Tento rok je však výzva poňatá nejako súkromne, vedie ju iný organizátor a zapája sa nás málo. Niekedy mi je ľúto, že nevidím toľko rôznych pohľadov od iných ľudí, ale aj tak sa každý deň teším, keď hľadám ten správny obrázok, myšlienku, pohľad. O niektoré obrázky sa chcem podeliť aj s vami. 

Socha Panny Márie. 
Tu na balkóne sa rada modlievam.
Ak nie je príliš chladno.

Na balkóne
... s výhľadom na Modrý kostolík.


Mariánsky stĺp. 
Mária nás ochraňuje... ja sa nebojím. :)

Miestečko modlitby - vnútri.

Modlitba vonku - na prechádzke / púti.
Aj strom sa "pozerá".

Na tomto strome bývala drevorezba Nepoškvrneného Srdca Panny Márie.  Verím, že ju len reštaurujú a na jar sa vráti na svoje miesto.

Najsvätejšie Srdce Ježišovo... sprevádzaj nás.

"Ó, Mária, bez hriechu počatá, oroduj za nás!"
"Zázračná medaila" darovaná sestričke Kataríne Labouré.

Plody ruže.

Moje sväté písmo.
Z tohto už takmer nečítam, má veľmi malé písmená.
Používam apku v mobile. :)


Rodinný ruženec. 
Modlíme sa aj spolu. A tu si vešiame pamiatky z našich pútí.

Najstarší ruženec. Po babičke.
Mávala ho na nočnom stolíku a často sa na ňom modlila.

Svätá rodina.
U nás na chalúpke - link. Už má aj plechovú (medenú) strechu.
 

Kráľovná nanebovzatá. 
Pri morovom stĺpe na Rybnom nám. v Bratislave.

Kostolná veža. 
Môj milovaný Modrý kostolík.

Keď sme nemohli ísť na sv. omšu (kvôli covid-19), 
išli sme aspoň na príjímanie. Verím, že zase čoskoro pôjdeme!

Pohľad z balkóna

Jesenné tvorenie - z gaštanov.

Ovocie ruženca. 
Ruženec z ovocia (
vytvorený z čučoriedok).

Ovocie ruženca: Zistila som, že keď sa modlím ruženec, som obdarená pokojom, dostávam istotu, dôveru, radosť, učím sa trpezlivosti,, miernosti a často potom vidím veci jasnejšie a menej desivo.

Ruženec na jeseň. 
Skúšam háčkovať farebný javorový list...

Ruženec a jeseň. Ručná práca. Mäkká teplá vlna. Čas. Teplo. Trpezlivosť. Očko k očku, stĺpik za stĺpikom. Riadok za riadkom. Zdravas k zdravasu. Desiatok za desiatkom. Čas. Trpezlivosť. Pokoj. Modlitba. Blízkosť. Dar... Čas.

Návod na háčkovaný list mám odtiaľto: http://mydie-craft.blogspot.com/.


Neobvyklý ruženec. 
Tento vyrobili františkáni. Kamienky sú priamo z Assisi.


Sviatok všetkých verných zosnulých. 
Modlíme sa za nich. Modlíme sa s nimi. Modlíme sa k nim.

Zostáva ešte niekoľko dní a mesiac október sa skončí. A s ním aj výzva #rosaryathon. Ale verím, že naša modlitba neskončí. Lebo... "Kto sa k Matke Božej vinie, nikdy nezahynie." :)


Želám vám pokojné a podľa možnosti radostné dni!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...