piatok 13. marca 2020

Krížová cesta on-line (zo Šaštína)

.

Pokojný deň vám želám.

Dnes som mala v pláne ukázať vám Kalváriu v Pezinku - Cajle. Je to veľmi príjemné a tiché miesto, kde sa dá stráviť čas v modlitbe. Ľudí sme tam minulú sobotu stretli ozaj málo, takže som presvedčená že na podobné miesta sa môžete vybrať aj v týchto zavírených časoch.

Ale nakoniec to vyhral aktuálnejší príspevok. O Cajle si môžete prečítať o týždeň. Tentoraz sa chcem podeliť o zážitok z "on-line" krížovej cesty zo Šaštína.


Už dávnejšie som urobila rozhodnutie, že chcem každý týždeň v pôstnom období absolvovať modlitbu krížovej cesty. Buď v exteriéri, alebo v spoločenstve veriacich vo farnosti. Chcela by som, okrem iného, splniť aj podmienky pre získanie plnomocných odpustkov pre duše v očistci. A tam platí podmienka, že je potrebné pohybovať sa medzi "stanicami riadne zriadenej krížovej cesty". V prípadne spoločného slávenia stačí, ak sa pohybuje "asistencia s krížom".

No tento týždeň nie je dovolené konať verejné bohoslužby s účasťou ľudu. Ale som si istá, že uvedené podmienky v tomto výnimočnom čase spĺňa aj modlitba krížovej cesty takto - cez internet. V Bazilike Panny Márie Sedembolestnej v Šaštíne chodil kňaz s krížom od jedného zastavenia k druhému a my sme sa modlili spolu s ním, vstávali, kľakali... celkom ako keď sa modlievame v kostole.

Áno, je to trošku zvláštny pocit. Ale ak sa pri troche snahy dokážem sústrediť na svätú omšu, ktorá mi je sprostredkovaná len takto cez internet, k modlitbe krížovej cesty sa mi dalo pripojiť ešte o čosi ľahšie. Na stole fialová pôstna dečka a kríž, zapálená sviečka... a obrazovka androidu s bohoslužbou v Šaštíne. S modlitbami predovšetkým za pomoc pre krajiny ťažko skúšané vírusom COVID-19.

(Obrázky som vytvorila malou úpravou print-screenov z priameho prenosu Štúdia 7bolestná.)

I. zastavenie: Pán Ježiš je odsúdený na smrť.


II. zastavenie: Pán Ježiš berie na svoje plecia kríž.

III. zastavenie: Prvý pád a IV. zastavenie: Stretnutie s Matkou.

Medzi zastaveniami sa pohyboval len miništrant s krížom.

V. zastavenie: Šimon Cyrénsky pomáha Ježišovi niesť kríž
a VI. zastavenie: Veronika podáva Pánu Ježišovi ručník. 


VII. zastavenie: Druhý pád a VIII. zastavenie: Plačúce ženy. 


IX. zastavenie: Tretí pád, X. zastavenie: Pánu Ježišovi vyzliekajú šaty. 


XI. zastavenie: Pána Ježiša pribíjajú na kríž.
XII. zastavenie: Pán Ježiš na kríži umiera. 


XIII. zastavenie: Pána Ježiša skladajú z kríža. 


XIV. zastavenie: Pána Ježiša ukladajú do hrobu.

Som vďačná za možnosť pripojiť sa k tejto modlitbe spolu s mnohými kresťanmi verím že z celého Slovenska.


Program na najbližšie dni je tu:


Môžete si ho pustiť na tejto adrese: https://www.youtube.com/watch?v=qXpUxj0rlY8

Želám vám pokojné a podľa možnosti radostné dni.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...