streda 14. marca 2018

Vďačná chvíľka: Druhý pôstny týždeň

S obrovským meškamím, ale predsa vám prinášam obzretie za druhým pôstnym týždňom (22. - 28. 3. 2018) Hádam sa mi podarí čím skôr doplniť aj ostatné resty. Ani sa mi veriť nechce, ako dlho som sa s vami už nepodelila o svoje radosti a vďačnosti.


Som vďačná za môj modlitebný denník. Pomáha mi udržať myseľ pri modlitbe. Pomáha mi lepšie si uvedomiť svoje myšlienky, túžby, city, modlitby... A pomáha mi lepšie rozoznať ten tichý hlas, čo prichádza ako odpoveď. (Často aj v opačnom poradí.)


Štvrtok 22. február 2018




Vo štvrtok som si zapísala veľa vecí do svojho denníka vďačnosti. Podelím sa s vami len o niektoré:

♥ Došiel mi dezodorant, tak som si namiešala nový podľa receptu o ktorý som sa tu s vami už kedysi delila - link. A aby som ho nemala len v "požičaných" nádobkách od Zuzky z Ponio, nakreslila som si preň vlastné etikety.
♥ Štvrtkovou témou instagramovej  pôstnej výzvy #Lentathon bola Inšpiratívna sestrička. Spomenula som si na sestru Martu od Tešiteliek Božského Srdca Ježišovho. Pracovala v domove pre ťažko chorých seniorov. Zapôsobila na mňa láska a nežnosť, s akou sa vo svojom bielom habite starala o pacientov, volali ju "biely anjel". V každom videla trpiaceho Ježiša. Avšak pre môj duchovný život mali ešte väčší vplyv naše neskoršie rozhovory o Ježišovi v Getsemanskej záhrade a o jeho túžbe po našej láske a vernosti, ktoré mu vtedy boli útechou. Rovnako ma inšpirujú ďalšie sestričky, ktoré stretávam pri svojej práci a ktoré sa s láskou starajú o núdznych.

Zdroj: tesitelky.eu

Karolko a sestrička Rút. Zdroj: charitaba.sk

Piatok 23. február 2018

V piatok som konečne dostala "priepustku" z PN-ky. Hneď cestou od lekárky som sa zastavila v kostole sv. Ladislava, kde je každý deň vystavená Sviatosť Oltárna k celodennej poklone. Strávila som tu mnoho občerstvujúcich minút.

Som vďačná za čerstvý vzduch, ktorý som konečne mohla dýchať, za voľný pohyb vonku, ktorý som si mohla dopriať, za chvíle stíšenia a občerstvenia v adorácii a ešte za mnohé veci. Napríklad za chutnú mrkvovú polievku, za modlitbu krížovej cesty (aj keď ešte radšej doma), za archív tv Lux, aj za plány na "zajtra"...





Sobota 24. Február 2018



♥ V sobotu som bola v prvom rade vďačná za výlet do Marianky. Strávili sme tu veľmi pekné chvíle v prírode, v zime (akurát sa poriadne ochladilo!), v modlitbe. Viac obrázkov nájdete v samostatnom článku - link.

♥ Inšpirovaná témou #Lentathon-u (Duchovná hudba) som vďačná za hudbu komunity Emanuel. Veľmi rada počúvam ich piesne, modlím sa pri ich piesňach, spievam ich piesne. Stáva sa, že mi niektorá "emanuelská" pieseň "skočí do hlavy" a potom si ju spievam a vychutnávam jej posolstvo. Často ho vnímam ako slovo Prozreteľnosti k situácii, ktorú práve prežívam.

♥ Do tretice znova hudba - teším sa času, ktorý som venovala príprave na "zajtrajšiu" sv. omšu v domove seniorov. Chcem im znovu spríjemniť nedeľné sv. omše a teraz v pôste aj výberom hudby sprítomniť pôstnu náladu.


Nedeľa 25. február 2018

V nedeľu som bola vďačná za také "normálne" nedeľné veci. Sv. omšu s "mojimi" seniormi, radosť, ktorú som im smela priniesť a ktorú som si odtiaľ odnášala, zaspievaný žalm, sviatosť Eucharistie... Za návštevu rodiny, atmosféru, vzájomné vzťahy... A témou #Lentathon-u bolo Sväté písmo - Biblia.

"Dnes" ma oslovila táto veta z Biblie:

"Nesťažujte sa, bratia, jeden na druhého, aby ste neboli odsúdení." (Jak 5, 9)


Pondelok 26. február 2018

"Buďte milosrdní, ako je milosrdný váš Otec." (Lk 6, 36 - 28)



Témou #Lentathon boli v pondelok detské knižky. Tak som sa podelila o tých pár, ktoré mám ešte doma. Jonáš a veľryba, preropzrávaný príbeh o Jonášovi od sestry Damiany Baginovej a dvojkniha Staratená ovečka a Desať strieborných, podobenstvá z Lukášovho evanjelia v slovenskom aj anglickom jazyku s milými obrázkami. A ešte staručké vydanie Krížovej cesty pre deti vydanú pred rokmi pre animátorov eRka - hnutia kresťanských spoločenstiev detí.



Utorok 27. február 2018

V tento deň som mala krízu... Po desivých správach sme sa veľmi dlho nevedeli spamätať, a tak utrpel aj môj duševný pokoj a schopnosť nachádzať dary za ktoré môžem byť vďačná.

Téma výzvy #Lentathon bola tentoraz Kindness (vľúdnosť, láskavosť, dobroprajnosť), a ja som za ten svet nevedela prísť na to, ako túto tému spracovať do fotografie. Až o niekoľko dní neskôr som nakreslila tento obrázok.

Byť milý, láskavý, dávať dobrotu. Aj k tým, ktorí jej nemajú veľa pre nás. Ale ako, keď ja toľko lásky nemám, aby som mohla dávať a dávať a nedostávať? Už som pochopila, že nemôžem dávať len svoju malú ľudskú "lasku". Ponáram sa do Ježišovho srdca a nechávam prúdiť Jeho lásku na tých ku ktorým ma posiela. Aspoň sa o to usilujem.

Mnoho ľudí je zranených a nešťastných. Nemajú odvahu byť milí k druhým, usmiať sa, prijať kompliment... Ale ak budem vytrvalá, postupne zistia, že môžu. A najväčšou odmenou pre mňa je úsmev na tvári človeka, ktorý mi ho tak dlho odopieral.


Streda 28. február 2018

Zdroj fotografie: Internet

Téma #Lentathon - Inšpirujúci kňaz:

Pre mňa je to Milan Bubák SVD. Som vďačná, že som mohla spoznať pátra Milana Bubáka. Za totality som ho už v Bratislave nezažila (v čase mojej mladosti bol emigrovaný a študoval v USA), ale chýry o ňom medzi mladými kolovali. A potom sa vrátil. Jeho kázne a prednášky vždy dokázali nadchnúť, povzbudiť, poučiť aj vychovávať. Úžasne vedel (vie!) prepojiť teológiu s psychológiou. Veľmi dobre ovláda teóriu aj prax vodcovstva. Rozbehol viaceré projekty a vedel ich v správnom čase odovzdať nasledovníkom. Pretože "dobrý vodca neviaže dielo na seba, ale pomáha iným aby ho vedeli viesť sami." Jeho dielom je aj prvé slovenské UPC (univerzitné pastoračné centrum) v Bratislave. V poslednom čase ho moc nevídam, len cez Tv, alebo internetové kázne na web-stránke kbs.



Moju myseľ viac zamestnávala vražda (presnejšie poprava) investigatívneho novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice. Stále som sa nevedela z tej správy spamätať. Čo sa vlastne udialo? Ako je to vôbec možné? A čo si s touto situáciou počať? Nechcelo sa mi tomu uveriť, nechcelo sa mi na to myslieť, pokúšala sa o mňa beznádej a depresia, nechcelo sa mi nič cítiť. Ale nemôžem strkať hlavu do piesku. Nemôžem tú desivú informáciu jednoducho vytesniť a tváriť sa, akoby sa nič (tak hrozné) nestalo. Nemôžem na to jednoducho nemyslieť. Ale ako to spracovať?

Dva dni som chodila ako bez duše, až v stredu som konečne našla akúsi rovnováhu a pokoj. Cestou z práce, cez nám. SNP, kde si ľudia spontánne začali uctievať pamiatku zavraždeného novinára, som sa aj teraz zastavila v kostole sv. Ladislava na hodinku adorácie pri Sviatosti Oltárnej. Tak ako vždy, pokúšala som sa ponárať do Jeho nekonečnej lásky dobroty a pokoja. A hľadať odpovede v Jeho Pravde. A myslím, že som našla.

Modlím sa. Za Slovensko. Za pokoj. Pravdu. Lásku. Za Božie kráľovstvo.
Modlím sa. Otče náš... Posväť sa meno tvoje. Buď vôľa Tvoja. Príď Tvoje kráľovstvo!

Nech hľadáme tvoju Pravdu. Nech nachádzame tvoj Pokoj. Nech namiesto strachu, hnevu, nenávisti zavládne Odpustenie, Odvaha, Pravda. Nech nepomáhame budovať kráľovstvo zloby, sebectva, strachu, hnevu... Ale nech zavládne v našich srdciach mier. Nech nachádzame silu bojovať za pravdu a spravodlivosť. No zároveň sa nenecháme stiahnuť do víru nenávisti a ubližovania druhým. Ani v myšlienkach. A prosím aj za tých, ktorí sú za tieto hrozné činy zodpovední. Nech nakoniec uvidia Svetlo pravdy a prijmú milosrdenstvo. Aj za všetkých, ktorí akýmkoľvek spôsobom ovplyvňujú (alebo môžu ovplyvniť) vývoj na našom milom Slovensku. Modlím sa za pokoj v srdciach ľudí. A za odvahu postaviť sa za pravdu a spravodlivosť. Modlím sa, za Božie kráľovstvo medzi nami. Za Jeho vôľu, za Múdrosť... Za to, aby sme všetci spolu vnímali, že sme bratia a sestry.

A po príchode domov ma po duši pohladil tento článok Márie Kohútiarovej:
http://www.cestaplus.sk/cestaplus/clanok/2018-02-28-komentar-hodina-pravdy-pre-stat-policiu-aj-kazdeho-z-nas


A že nie som sama, kto si myslí, že je potrebné veľa sa modliť za Slovensko a celú nastalú situáciu, pripájam odkaz na iniciatívu "Desiatok za Slovensko". Ide o to, aby sme sa v úmysle modlitby spojili - ideálne v tú istú hodinu o 22:00. Postačí modlitba jedného desiatku ruženca, alebo čokoľvek sa vám zdá vhodné.

Prípadne sa môžete zapojiť do nepretržitej modlitby organizovanej ZKSM - Rezervačný systém nájdete na tejto stránke - link.

A ešte o jeden tip sa s vami podelím. Už od Vianoc máme doma knihu Benediktova voľba s podtitulom: Stratégia pre kresťanov v postkresťanskom svete. Začítala som sa do nej. A nachádzam cesty, ako si udržať zdravý pohľad a duševnú rovnováhu vo svete, kde už pomaly neplatia žiadne zákony morálky a zdravého rozumu...


Želám vám pokojnejšie časy, čisté srdce a jasný pohľad, aby ste vždy vedeli, čo je v danej chvíli správne. Vlastne to isté želám aj sebe.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...