piatok 23. februára 2018

Krížová cesta - tentoraz doma


Príjemný piatok vám želám.

Pokúsim sa pokračovať v predsavzatí každý pôstny piatok priniesť niečo z krížovej cesty. Nemám zatiaľ žiadne obrázky z exteriérov, pretože som sa ani tento týždeň ešte nedostala von, ale to mi nezabránilo modliť sa krížovú cestu doma.

Dnes som sa pripojila k modlitbe krížovej cesty vysielanej televíziou Lux. Neviem, či som spokojná. Zábery z kalvárie v Lurdoch a na modliacich sa vozíčkarov sprevádzaných Maltézskymi rytiermi boli pôsobivé. Ale komentár mi neveľmi vyhovoval, hlavne preto, že nenechával takmer žiadny priestor pre vlastné rozjímanie. Bola to len čítaná úvaha, takmer až dramatizácia, na tému krížovej cesty a jej zastavení. Až teraz pri hľadaní linku pre vás som našla v archíve televízie mnohé ďalšie krížové cesty. Takže nabudúce môžem vyskúšať zase niektorú inú. (link)

Lepšie sa mi modlila krížová cesta minulý týždeň, keď som ešte nevedela o prenosoch z televízie. Vzala som si na pomoc brožúrku Krížová cesta chvály, ktorú som si kúpila minulý rok. Nesklamala. Nie som si istá, či nadchla, ale rozhodne patrí k tým optimistickejším modlitbám plným nádeje a vďaky. A to ja môžem.

Chcela som sa modliť nielen čítajúc a rozjímajúc, ale aj pohybom (chôdzou), ako sa pri modlitbách krížovej cesty odporúča. "Chodiť od zastavenia k zastaveniu." Nuž, plán by bol, ale čo robiť, keď sa nedostanem von? Poradila som si. Všetky zastavenia som si čítala a rozjímala o nich pred krížom, ktorý máme zavesený doma na stene. A medzi jednotlivými zastaveniami som sa prešla jednoducho hore-dolu po izbe. A tak som mala aj pohyb, aj rozjímanie; aj trochu námahy, aj čas venovaný umučeniu nášho Pána.








Želám vám pokojné dni a radostný víkend!


2 komentáre:

  1. Přeju dobré ráno! připomněla jste mně,že bychom se s naší scholou měli zapsat na některou z křížových cest,které probíhají v pátek a v neděli v našem kostele.já sleduju také televizi Lux,ale dost často je špatný obraz. minulý pátek se do rodiny mého syna narodila třetí holčička-Beátka.tak děkujeme Pánu Bohu za tento úžasný dar. přeju Vám požehnané postní dny. z mrazivého Moravského Slovácka zdraví Helena.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milý komentár. Nech Boh žehná Beátku aj celú vašu rodinu. Požehnaný pôst! Letitia.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...