pondelok 18. decembra 2017

Adventathon: 3. - 17. 12. 2017

.

Počas adventu som sa zapojila do výzvy "#adventathon". Je to fotografická výzva na celý advent. Na každý adventný deň pripadne jedna téma a na mne je, aký obrázok (a myšlienku) k nej nájdem. Obrázky a myšlienky priebežne zverejňujem na instagrame, ale chcem sa o ne podeliť aj s vami. Nech sa páči, tu je prvá várka:

#adventathon 3 - HOPE (nádej)

#adventathon 3 - HOPE
"Nádej nie je presvedčenie, že niečo dobre dopadne, ale istota, že má niečo zmysel - bez ohľadu na to, ako to dopadne." (Vaclav Havel) - Verím, že všetko, všetko má zmysel, ak ostávam v Božej vôli. A ďakujem Bohu, že ma učí každodennej dôvere a nádeji. FIAT.


#adventathon 4 WREATH (veniec)

#adventathon 4 WREATH
Adventný veniec nie je len ozdoba. Je to symbol. Centrum rodinnej modlitby. Miesto stretnutia s Pánom. Som vďačná za mnohoraké spôsoby, ako chce Boh prísť k nám a dotknúť sa nás.

#adventathon 5 WAITING (čakanie)

#adventathon 5 WAITING
Ráno. Ľudia čakajúci na zastávke. Čo očakávajú? Ťažký deň? Nudný deň? Zmysluplný, naplnený deň? ... Dnes som si to čakanie užívala - ako jednu z foriem stretnutia s Ním. Čakať na autobus a pritom očakávať Pána. Modlitba.
(#Advent. #Príchod. #TuATeraz)

#Adventathon 6 - St. Nicolaus (sv. Mikuláš)


Prekvapenie pre susedov -
každý si našiel drobnosť zavesenú na kľučke. 

#Adventathon 6 - St. Nicolaus (sv. Mikuláš)
Mikulášske balenie spred dvoch rokov.
(Viac na http://letitia-tiba.blogspot.sk/2014/12/mikulasske-prekvapenia.html)

Po príchode z rorátnej sv. omše.


#Adventathon 7 - Calendar

#Adventathon 7 - Calendar.
Klasický "okienkový" adventný kalendár nemáme. Len "strom Jesseho", ale ten má vlastnú tému. Máme však stolový kalendár s citátom na každý adventný deň.


Podelila som sa aj o náš voľakedajší adventný kalendár z anjelikov. (Viac na: http://letitia-tiba.blogspot.sk/p/advent-aktivity-zdroje.html)

#Adventathon 8 - Immaculate Conception

#Adventathon 8 - Immaculate Conception (Nepoškvrnené počatie)
"Je suis l'Immaculée Conception." - V sobotu sme si urobili výlet k Lurdskej jaskynke na Hlbokej v Bratislave. Tak trochu pri príležitosti dnešného sviatku Nepoškvrneného počatia Panny Márie.

#adventathon 9 - Saint Juan Diego




#adventathon 9 - Saint Juan Diego 
V našom liturgickom kalendári som ho nenašla, ale minimálne v Amerike si dnes pripomínajú sv. Juana Diega z Guadalupe. Aspoň som pohľadala zopár obrázkov na instagrame. - Je to veľmi zaujímavý príbeh. Som vďačná za pripomenutie cez #adventathon.

#Adventathon 10 - PEACE

#Adventathon 10 - PEACE
"Budem počúvať, čo povie Pán, Boh, on ohlási POKOJ svojmu ľudu a svojim svätým." (Ž 85, 9) - z liturgie 2. adventnej nedele.

#Adventathon 11 - PRAYER (modlitba)

#Adventathon 11 - PRAYER (modlitba)
Som vďačná za večerné modlitebné chvíľky, ktoré si teraz počas adventu obzvlášť strážim (a darí sa mi). Som vďačná za modlitbu ruženca, ktorá ma drží keď nevládzem iné. Som vďačná za Božie Slovo, ktorým sa môžem každý deň živiť (v liturgických čítaniach, v úryvkoch Stromu Jesseho, v citátoch adventného kalendára).


#Adventathon 12 - OurLady of Guadalupe

#Adventathon 12 - OurLady of Guadalupe
Práve pozerám sv. omšu s pápežom pri príležitosti výročia zázraku v Guadalupe. Fotku sme urobili pri kostole verbistov (SVD) v Bratislave Petržalke.
(Viac o udalostiach v Guadalupe, aj o našom výlete nájdete tu: http://letitia-tiba.blogspot.sk/2012/05/...do-ameriky.html)

#Adventathon 13 - Jesse tree

#Adventathon 13 - Jesse tree
Som vďačná za tento spôsob prežívania adventu. Hoci už nemáme malé deti, ja sama si rada prečítam každý deň patričný príbeh, aby som sa tak stretla so svojím Spasiteľom vždy v inom historickom kontexte. Božie Slovo je živé a cez príbehy zo "stromu Jesseho" ku mne hovorí veľmi osobne.

#Adventathon 14 - Expectation (očakávanie)

#Adventathon 14 - Expectation (očakávanie)
"Rorate caeli desuper et nubes pluant justum, aperiatur terra et germinet Salvatorem." - Roste, nebesia, z výsosti, oblaky, dajte Spravodlivého; otvor sa, zem, a zroď Spasiteľa.

Dnes sme na rorátnej sv. omši spievali tieto slová. Zopakovali sa v alelujovom verši. A kňaz v príhovore pripomínal, ako veľmi všetko stvorenie túži po spasiteľovi. Otvor sa zem a nech vyjde (vyklíči) Spasiteľ. Roste nebesia, nech prší Spravodlivý!
Očakávanie - obrovská túžba po Spasiteľovi.

#Adventathon 15 - CANDLES (sviečky)

#Adventathon 16 - PENANCE (pokánie)

#Adventathon 16 - PENANCE (pokánie)
Pripraviť si srdce na príchod Spasiteľa. Sviatosť zmierenia k tomu bezpodmienečne patrí.

#Adventathon 17 - JOY / GAUDETE

#Adventathon 17 - JOY / GAUDETE (radosť)
"Radosťou jasám v Pánovi, duša mi plesá v mojom Bohu, pretože ma zaodial rúchom spásy, zahalil ma plášťom spravodlivosti." (Iz 61, 10)
Dnes plesá nebo, raduje sa nebeský chór... dnes dve dušičky (dospelé) v našej farnosti prijali sviatosť krstu, birmovania a eucharistiu. Záber z chóru. Zborovým spevom sme chceli prispieť k slávnostnosti tejto chvíle.

A nedeľným príspevkom sa s vami zatiaľ lúčim. Želám vám pokojný čas a veľa radosti zo skorého príchodu Spasiteľa. 


4 komentáre:

  1. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:) krásne fotky:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! A želám ti radosť a pokoj v srdci, počas vianočných sviatkov aj po celý rok 2018.

      Odstrániť
  2. Nádherné! Krásná myšlenka prožívání a i krásné momenty...moc se mi to líbí:-) děkuji...přeji ti do každého dalšího dne stejně otevřené srdce pá K

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Aj tebe prajem pokoj, radosť a neúnavnú cestu k svätosti, Kejt. :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...