nedeľa 12. novembra 2017

Utrpenie nepotrebuje riešenie, ale blízkosť

Veta v nadpise je citát z knihy Ann Voskampovej Cestou zlomenosti. Upútal ma. Vlastne celá kapitola ma zaujala natoľko, že o niektoré myšlienky sa chcem podeliť aj s vami. A na záver sa s vami podelím o modlitbu, ktorá po prečítaní kapitoly "Ako nájsť hrdinov v trpiacom svete" vytryskla z môjho srdca.


"Zlo je vždy prostriedkom na odpútanie pozornosti, odvrátenie sa od Boha." (Cestou zlomenosti, s. 215)

Zlo je - prežívať utrpenie bez zmyslu, bez Boha.

"Problém zla" spočíva (...) v tom, že nenachádzame zmysel, nevidíme Boha.

Zlo je len to, čo nás odvracia od Boha. Zlo však môžeme prelomiť, ak nedopustíme, aby nás naša zlomenosť odvrátila od Boha.


"Odvrátil niekedy Pastier zrak od nás, aby sa postaral o seba?" (Cestou zlomenosti, s. 216)

Utrpenie nepotrebuje riešenie, ale blízkosť. 


Ďakujem Ti, Pane, za Tvoju blízkosť. Že môžem veriť Tvojmu slovu, že ma nikdy neopustíš. Ani na chvíľu neodvrátiš zrak "aby si sa postaral o seba". Ďakujem za Tvoju neochvejnú vernosť.

Ďakujem, že aj mňa chceš urobiť kanálom svojej lásky. Prosím, pomáhaj mi, aby som Ti to dovolila. Aby som ostala napojená na Teba. Aby som Ťa počúvala, živila sa Tebou a bola poslušná. Aby som sa nechala viesť - presne tam, kam ma posielaš. A aby som trpiacim, ku ktorým ma vedieš, vždy ponúkala blízkosť.

Amen.


Pokojný čas vám želám. A nech sa vždy nájde niekto, kto vám bude blízko, keď to budete potrebovať.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...