nedeľa 9. júla 2017

Domáca alchýmia: Dezodorant

Už je to ... veľmi dlho, čo som objavila na internete návod na domácu výrobu dezodorantu. Hneď som si to chcela aj ja vyskúšať, ale ako vždy, odložila som to na "neskôr". Dlho to trvalo, ale ono "neskôr" nastalo práve včera a môj prvý pokus mám konečne za sebou. Prekvapilo ma, že príprava vôbec nebola zložitá. Odteraz už nebudem mať dôvod odkladať, nový dezodorant si v prípade potreby namiešam raz-dva.

Na uskladnenie som využila nádobky z prírodného dezodorantu Ponio
Výroba dezodorantu je naozaj jednoduchá. Stačí roztopiť trochu kokosového oleja (v týchto horúčavách ani to nie je potrebné, "kokosák" bol hneď v tekutom stave). Potom zmiešať jedlú sódu a kukuričný škrob v pomere 1:1 a opatrne pridávať kokosový olej, kým sa vám hmota nespojí. Ak chcete dezodorant s vôňou, teraz je čas prikvapnúť zopár kvapiek voňavej esencie (pomáha tiež konzervovať produkt) a dobre rozmiešať. Výslednú hmotu už len natlačíme do nádobky. Ja som použila dávkovače z minutých "pazúchov" od Ponio, ktoré som potom na chvíľu odložila do chladničky, keďže sa mi v tom teple zdal produkt stále akýsi riedky. Nabudúce skúsim pridávať olej ešte opatrnejšie, alebo si prikúpim aj trochu čisteného včelieho vosku?

Na internete sa dá nájsť viacero návodov, ja som postupovala viac-menej podľa tohto: www.home-made.cz/...domaci-prirodni-deodorant.html

Kokosový olej vo vodnom kúpeli.
Ani ho nebolo treba ohrievať, v tomto teple je tekutý.

Výsledok môjho snaženia

Hneď ráno som ho nedočkavo vyskúšala. A zatiaľ môžem povedať, že som spokojná. Dúfam, že spokojnosť mi vydrží dlho, dlho.

Želám aj vám radostné (a voňavé) letné dni!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...