utorok 29. novembra 2016

Adventný kalendár - minimalistický, ale duchovný

Tento rok som si nedopriala veľa času na prípravu adventného kalendára. Čokoládový (alebo inými dobrotami naplnený) kalendár už od istého času "neuznávame", a duchovný - zameraný na dlhšie chvíle rozjímania by som tento rok asi tiež zvládala len s ťažkosťami. Tak som zvolila "minimalistický" prístup - a zdá sa, že sa mi to zatiaľ osvedčilo. Málo textu, málo príprav - ale dá sa zatiahnuť na hlbinu (podľa možnosti).

Nakoniec budeme mať až dva "kalendáre", ktorých príprava spočívala vo vytlačení 1, alebo 4 A-štvoriek. O čo ide?

1. - Hľadala som niečo jednoduché (a bezpracné), ale duchovné. A tak som otvorila svoju stránku nápadov a vybrala som to, čo ma bude stáť najmenej námahy: Pripravené kratučké citáty zo Svätého písma. chystala som ich už v r. 2012, teraz padli vhod. Len vytlačiť a každý deň potom odstrihnúť jeden lístok a položiť na viditeľné miesto.

Celý deň (a postupne celý advent) môžem takto prežiť s Božím slovom. Prečítam si ho ráno a potom ešte veľakrát cez deň, keď idem okolo. Možno sa ho naučím naspamäť, a budem si ho opakovať tak často, ako budem potrebovať (alebo ako často si spomeniem). Pre istotu som si jednotlivé citáty vložila aj do kalendára v mobile, takže ich mám stále pri sebe, kamkoľvek idem.

Živiť sa Božím slovom možno viacerými spôsobmi. Prečítať si dlhší úsek, rozjímať nad ním dlhší čas (to je dobré a potrebné). Ale môžem aj krátku vetu "prežúvať" celý deň a dovoliť Bohu, aby ma ňou sýtil. Aby ňou premieňal všetky moje denné činnosti. Nechať sa pretvárať. Dýchať, vnímať cez jej "filter". Nechať sa ňou povzbudiť v ťažších chvíľach. Aj to je spôsob, ako možno z malého (horčičného) zrnka nechať vyrásť veľký strom.




2. - Tým druhým kalendárom, ktorým si "počítame" dni do Vianoc v našej rodine je Adventná abeceda vďačnosti. Už som vám ju spomínala a podrobnejšie ju vysvetľujem v článku - na MojaKomunita.sk. Tam si môžete tiež stiahnuť kalendár na vytlačenie, alebo do svojho múdreho mobilu.

V princípe ide o to, že každý deň hľadáme (alebo/a VYTVÁRAME) dary začínajúce sa na dané písmeno abecedy. Do Vianoc budeme mať celú abecedu vecí, za ktoré môžeme byť vďační! A tak si nielen vyfarbujem dni, ktoré už prešli, nielen si všímam, čo všetko (začínajúce na A, B...) som dostala, ale tiež sa snažím pripraviť svojim blízkym (či vzdialenejším) niečo pekné a dobré na dané písmeno.

Naša vďačnosť a láska tak môže rásť. A na Vianoce bude srdce pripravené. Ježiš sa môže zrodiť - z lásky, z vďačnosti, z milosrdenstva.

Pozn.: Možno ste si všimli pod kalendárom nalepený žltý lístok s poznámkami - Cícer, cesnak, cibuľa, čučoriedky... To aby som nezabudla, koľkými rôznymi darmi na "C" môžem obohatiť dnešný deň napríklad v kuchyni.



Ponúkali sa mi aj ďalšie adventné aktivity (napr. Strom Jesseho, ako vlani, zamyslenia od KBS, Advent challenge pre manželov, či adventná výzva od Florentýny). Ale asi ostanem verná heslu Menej je viac. Aby som sa nesnažila stíhať priveľa a nakoniec nebudem mať nič. 

Želám vám radostné adventné dni! 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...