nedeľa 27. novembra 2016

A - ako Advent

.

Dnes sa začína advent. Už sme na našom adventnom venci zapálili prvú sviečku. A ja sa veľmi teším, že som ho vôbec stihla pripraviť. Samozrejme som vďačná aj za to, aký je pekný. Nie, nechcem chváliť seba, alebo svoju šikovnosť. Skôr ďakovať za všetkých ľudí, ktorí mi umožnili urobiť ho práve takýto. Za môjho manžela, ktorý mi priniesol čečinu a svietnik z chalupy a bol ochotný trhať šípky. Za našich priateľov, ktorí mi ochotne poslali zo svojich šípok i maličkých červeným bobuliek (ani neviem ako sa tá rastlina volá - vie niekto?). A za prozreteľnosť, s ktorou sme kúpili sviečky už minulý rok, ale nezmestili sa vtedy na náš veniec, takže ostali "k roku".

Ani som sa nemusela veľmi namáhať. Len ostrihať zopár halúzok a nastrkať ich do svietnika (v tvare hviezdy), vložiť sviečky do drôtených stojančekov, čo som vyrobila už neviemktorý rok. A pozapichovať tie malé červené bobuľky... Keď som sa potom pozrela na svoj výtvor, nevedela som sa vynadívať. Naozaj som s ním spokojná.

A to som sa už bála, že tento rok nebudeme mať posvätený veniec, pretože ho nestihneme včas pripraviť. Už týždeň som chorá, takže ani výlet do prírody na čečinu a iné prírodné materiály nebol možný. Takisto do obchodu, alebo na trh som sa nedostala, aby som si mohla kúpiť hotový. Nuž, "budem to musieť nechať na chlapa" hovorila som si sklamane. Ale dnes vidím, že pre sklamanie tu naozaj nie je miesto. Vďaka za všetkých a všetko!






O tom, ako prežívame tohoročný advent ešte asi napíšem viac. Ale už teraz si môžete pozrieť niektoré staršie príspevky na túto tému. Sú prehľadne zhrnuté na stránke Advent - aktivity, zdroje, návody.

A hlavne vás chcem pozvať. Pripojte sa k nám a môžete tiež hľadať (a tvoriť) každý deň radosť od Boha. Každý deň adventu sa zameriame na jedno písmeno abecedy a budeme hľadať (a tvoriť!) dary na toto písmeno. Do Vianoc tak nájdeme (a vytvoríme) množstvo vecí (radostí, krásy), za ktoré môžeme byť vďační. Samozrejme okrem toho najväčšieho daru, ktorý na Vianoce oslavujeme - Ježiša - Božieho Syna, ktorý sa stal človekom.
Viac v tomto článku www.mojakomunita.sk/.../adventna-abeceda-vdacnosti.

Dnes hľadáme dary na A - ako Advent, Adventný veniec, Adventný kalendár, Adventná Abeceda... Almužna, Apetít (chutné jedlo), Acidko (môj neodmysliteľný večerný nápoj)...

Adventná abeceda vďačnosti


Želám vám radostný vstup do tohto požehnaného obdobia, pokojný Advent a veľa radosti a dôvodov na vďačnosť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...