piatok 5. augusta 2016

Víkend na Orave: Potulky a zaujímavosti

V predchádzajúcom poste píšem o našom výlete na Chleb. Bolo tam krásne a prechádzka po horách mi padla veľmi dobre. Ale keďže hlásili na poobedie búrky, nechceli sme riskovať a radšej sme sa naspäť trochu poponáhľali. Ostalo nám teda ešte trochu času na ďalší výlet.

Vybrali sme sa do Turzovky. Toto pútnické miesto som ešte nikdy nenavštívila, a tentoraz som to chcela napraviť. Zaujala ma jeho história, aj rozloha. Navyše - aj tu je jedna Svätá brána milosrdenstva. Bolo rozhodnuté - pôjdeme na horu Živčáková v Turzovke.






Okrem kostola so Svätou bránou je na kopci Živčáková rozsiahly pútnický areál s troma rôznymi krížovými cestami (kalvária), niekoľkými prameňmi s liečivou vodou a viacerými priestormi na modlitbu.













Keď sme sa dosýta poprechádzali, keď som mala pocit, že som už videla všetko, čo som chcela vidieť a keď sme sa pomodlili... pokračovali sme smerom domov. Ale nedalo nám, aby sme sa nepristavili pri ďalšom zaujímavom mieste...

Pri železničnej trati u obce Staškov sme míňali rodný dom Jozefa Krónera. Je až neuveriteľné, že v tak malom domčeku bývala tak početná rodina - Jožko sa narodil ako šieste dieťa svojich rodičov.




Po príchode na chatu sme ešte stihli chvíľu obdivovať západ slnka.


Želám aj vám pokojné a pohodové dni naplnené mnohými peknými zážitkami.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...