piatok 29. apríla 2016

Putovanie k Svätej bráne - Hainburg

.

24. 4. 2016
Ako som vám sľúbila, je tu príspevok o jednej "podozrivej" bráne v Hainburgu. Už som písala, ako sme cestovali do Marcheggu a cestou sme uvideli aj v Hainburgu vyzdobenú bránu - podobne, ako sa u nás zdobia brány určené za Bránu milosrdenstva. Vedela som, že v Hainburgu nemá byť Svätá brána, ale aj tak sme sa rozhodli pri spiatočnej ceste túto bránu, i celý kostol, preskúmať.



To je ona.

Dlho som si ju najprv obzerala zvonka. Ale stisnúť kľučku a vojsť dovnútra, to veru chcelo riadny kus odvahy. Najmä preto, že priestor za bránou som odhadla ako sakristiu, a keďže sa tam svietilo, predstavovala som si ju plnú miništrantov spolu s kňazom, ktorému nebudem vedieť vysvetliť, čo tam chcem, pretože som ešte stále nevedela vysloviť "Brána milosrdenstva" po nemecky.

Nakoniec som ale odvahu pozbierala a kľučku stisla. Dvere sa otvorili... a za nimi naozaj bola malá miestnosť, ale ľudia v nej neboli. Len množstvo letáčikov a oznamov. A na druhej strane miestnosti boli ďalšie dvere... a za nimi interiér kostola. Myslím, že práve tento vchod používajú miestni ako vstup do kostola - s malou predsienkou určenou na oznamy.

Nakoniec som pozbierala odvahu a kľučku stisla.

Na druhej strane miestnosti boli ďalšie dvere...

... a za nimi interiér kostola.

Interiér kostola - hlavný oltár

Všade dvojjazyčné texty - nemecky a slovensky.
(Asi pozostatok katechézy)

Zmŕtvychvstalý - na bočnom oltári

Príprava na Prvé sv. prijímanie?

Miesto pre Pána

Neveriaci Tomáš




Zaujalo ma, že v Hainburgu mali takmer všetky oznamy v dvoch rečiach - Po nemecky aj v slovenčine.

Takmer všetky oznamy boli v dvoch rečiach,

Alebo dokonca v troch - aj po anglicky

Milosrdenstvo

Prišli sme k záveru, že táto brána nie je Bránou milosrdenstva, ale farníci ju vyzdobili pri príležitosti Roku milosrdenstva a Nedele Božieho Milosrdenstva, ktorá bola len dva týždne pred našou návštevou Hainburgu




Mariánsky stĺp z r. 1749 pred kostolom. 

Nech milosrdenstvo Božie naplní aj vaše srdcia. Nech sa nám všetkým darí stále sa približovať k ideálu - stávať sa "Milosrdnými ako (náš nebeský) Otec" - Letitia.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...