streda 4. septembra 2013

Ešte z prázdnin - Bojnice

21. 8. 2013
V jeden deň sme sa vybrali pre zmenu do Bojníc. Bol to vlastne oneskorený darček k narodeninám - ktoré som mala už pred rokom (alebo pred dvoma?). Aj vtedy sme boli v Bojniciach. Drahý mi sľúbil návštevu ZOO, ale najprv sme ešte absolvovali prehliadku zámku, a potom už na Zoo neostal čas. Radšej sme sa prešli po parku, pohľadali zopár kešiek a posedeli v záhradnej kaviarni.

Až tento rok sme si prišli splniť "rest". :)


Bojnický zámok je stále rovnako zaujímavý a členitý

Tento drak sa nás pokúšal zjesť počas obeda

Tu má zvyšné dve hlavy. (Nepodarilo sa mu to. ;-) )

Na Bojnickú ZOO som mala spomienky z detstva. Pamätám si, ako ma tu zaujala jedna sova - Belaňa tundrová. Dlho som si dokonca opatrovala pierko, čo mi pustila cez plot.
A ajhľa, hneď v prvej klietke na mňa máva krídlami práve táto moja stará známa... alebo skôr jej mladšia príbuzná. Teraz má na menovke názov Sova snežná (áno, kto ste čítali knihy o Harry Potterovi, tak možno viete, že takáto bola aj jeho sova Hedviga), ale je tam uvedený aj starší názov - Belaňa tundrová.

Belaňa tundrová (alias Sova snežná)

Macko sa chladí vo vode. (Medveď hnedý)

Vyhliadka na zámok (v Zoo)

Expozícia plazov



Kengury sa odmietali aj pohnúť. Vyzerali takmer ako zdochlinky.

Zato slon ochotne naťahoval chobot...

... v nádeji, že niečo dostane.


Ďalej naše kroky smerovali do Prepoštskej jaskyne. Je to travertínová jaskyňa, kedysi osídlená pravekými neandertálcami. Teraz je tam vytvorené múzeum praveku, veľmi pekne upravená interaktívna expozícia. Aspoň nám sa teda páčilo. A otázky na letáčiku, ktorý sme dostali pri vstupe sme zodpovedali všetky správne! ;-)

Vstup do areálu Múzea praveku

Vyskúšali sme si aj lov na mamuta. :)

Aj ja som si hodila oštep -  trafiť "do srdca" nie je vôbec ľahké.





Na záver ešte ukážem zopár pohľadov na Bojnický zámok, ktorý sme tentoraz videli naozaj len zvonka.





Všetkým vám želám radostné a pokojné dni. 
Letitia.

3 komentáre:

  1. Nádherné fotky, děkuji za virtuální výlet.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, ďakujem za krásny komentár. Teším sa, že potešili. :)
      Želám ti (všetkým vám) veľa radosti a pokoj v srdci. L.

      Odstrániť
  2. Krásně zachyceno jak píše Ameli...díky za výlet :-)!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...