nedeľa 14. júla 2013

Nadýchané muffiny - vďaka levanduli!

Dobrú chuť! :)

Ak čítate moje písmenká pravidelne, iste už viete, že čokoládové muffiny patria medzi naše obľúbené zákusky. Pečieme ich radi a ešte radšej ich jeme. Ale v poslednom čase sa mi zdalo, že väčšinou narástli menej, ako by mohli. Asi je to tým, že sme nemali doma sódu bikarbónu a tak som namiesto nej pridala trochu viac prášku do pečiva. A vždy som pri tom rozmýšľala, aký význam má dávať jedno i druhé - v čom je rozdiel medzi práškom do pečiva a sódou na pečenie?

Takto muffiny narástli bez jedlej sódy...

A v čom mi pomohla levanduľa? Netešte sa, nedala som levanduľové kvietky do cesta. Ale z nazbieranej levandule som si okrem iného chcela urobiť aj voňavý vankúšik do skrine. A v akomsi recepte som sa dočítala, že je vhodné do voňavej zmesi pridať okrem levandule aj soľ a sódu bikarbónu. A tak som zašla do obchodu...
A teraz už zase môžem piecť aj s jedlou sódou. A muffiny sú zase tak nadýchané, ako sme boli zvyknutí. :)

... a  takto so sódou.

Rástli v rúre priam očividne

Niektoré aj do boka. :-)

Chcete aj recept? Na internete je určite receptov na muffiny viac ako dosť, ale možno ste zvedaví na ten náš osvedčený. Už ani neviem, odkiaľ ho máme. Takže :

Potrebujeme
250 g hladkej múky
100 g cukru
(Pridala som aj "přiměřeně" kakaového prášku - alebo dáme namiesto cukru  instantné kakao)
0.8 dcl oleja (menej ako deci)
1 vajce
1 acidofilné mlieko (2.5 dcl)
1 čl (čajovú lyžičku) mletej škorice
1 čl sódy bicarbóny
2 čl kypriaceho prášku
Orechy, oriešky a sušené ovocie podľa chuti (ananás, hrozienka, papaya, slivky, brusnice...),
-> alebo ako má náš najmladší najradšej pridáme len kúsky horkej čokolády.

Najskôr pomiešam suché zložky (múka, cukor, kakao, škorica, prášok do pečiva, sóda bikarbóna). Acidko, olej a rozšľahané vajíčko vymiešam vidličkou priamo v odmernom poháriku. Potom ich vylejem do suchej zmesi, vymiešam cesto a plním košíčky.
Podľa receptu by bolo treba kúsky orieškov, ovocia, či čokolády vmiešať priamo do cesta, ale v poslednom čase robíme pre rôznych členov rodiny rôzne naplnené muffiny, takže dobroty vkladáme do cesta až v košíčkoch.

Pečieme asi 20 (25) minút pri teplote 170-175°C.

Dobrú chuť!

Želám vám dobrú chuť! A požehnanú nedeľu.
Letitia.

4 komentáre:

  1. Teda ty umíš dělat chutě:-)) Ale jdu zrovna zadělat na rybízový koláč, tak mufinka příště:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jej, ríbezlový...! Naše dva kríčky ešte len začínajú rodiť, takže to stihneme pojesť len tak "na raňajky" ;-) ... teda ak stihneme prísť, než nám ich pojedia zvieratká. :)

      Odstrániť
  2. 2,5 litru acidofilního mléka? Nebo 2,5 dcl?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ups! 2.5 deci! :)
      (jeden kelímok)

      Opravím to. Vďaka za upozornenie.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...