pondelok 21. januára 2013

Obal


Babičke sme minulý rok priniesli z Nitry malé Písmo do kabelky. Sľúbila som jej k nemu aj obal, aby sa dalo dobre nosiť, bolo ochránené pred poškodením a aby sa v taške neotváralo. Aj som ho začala robiť, ale... Dokončenie som odložila o deň, dva... a ani som sa nenazdala, na milý obal som zabudla. Až tento týždeň mi ho mama pripomenula, tak som sa hneď pustila do práce. A tu je výsledok.


 
Obal je vystrihnutý a zlepený ma mieru z akejsi škatuľky. Zvyčajne využívam dva rohy škatuľky, ktoré vystrihnem podľa rozmeru knižky a zlepím spolu. Ale dá sa plášť obalu vystrihnúť a zlepiť celý z rovného kusa kartónu, či vlnitej lepenky. Tentoraz som mala šťastie na škatuľku správnej šírky, tak som ju musela len zúžiť = Rozrezať na polovicu po hrúbke, polovice vsunúť do seba a zlepiť spolu.

Potom bolo treba už len vymyslieť, čím zakryť pôvodné farby škatuľky a vhodne obal ozdobiť. Po dlhom vyberaní padlo rozhodnutie použiť jednu zo starších servítok. Takže som už zlepený obal oblepila najprv bielym kancelárskym papierom, aby nepresvital podklad. Potom som na celú plochu naniesla lepidlo na dekupáž a polepila servítkou. Trochu som pozabudla, že nesmiem okraje servítky prekrývať, lebo budú vrstvy cez seba presvitať, ale nakoniec to až tak veľmi neruší.

Ešte jednu chybu som urobila: Na záver som chcela lepidlo-a-lak-v-jednom zafixovať žehličkou. Pod škatuľku aj pod žehličku som poctivo vložila papier na pečenie, ale potrebovala som škatuľku vystužiť (vložila som do nej dve rolky od toaletného papiera - bolo to akurát) a okolo výstuhy som zabudla vložiť ochranný papier. Lepidlo sa teplom roztopilo aj vnútri a rolky sa mi prilepili k zahnutému okraju servítky. Tak som musela retušovať... zdá sa, že sa podarilo. 8-)

Myslela som, že obal už nechám tak - matne zalakovaný. Ale nakoniec som ho ešte oblepila priesvitnou lepiacou páskou. Je pevnejší a odolnejší proti odieraniu. Babička je spokojná. Obal sa jej páči a je pre ňu praktický. 

Vyrobila som k tomu tiež ladiacu záložku
(aj s malým citátom pre povzbudenie)

Želám vám radostný deň a veľa tvorivých počinov.
Leti

4 komentáre:

  1. moc hezké a praktické zároveň. také bych takový obal brala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je ťažké si ho vyrobiť. Kedysi som ich vyrábala zo starých zošitov - vrchná strana bola z tvrdšieho papiera - a stačilo to.
      Som rada, ak som inšpirovala. Radostný deň :) L.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...