streda 10. októbra 2012

Vďačný utorok 5

"Ustavične sa radujte. A pri všetkom vzdávajte vďaky."
(1Sol 5, 16-18)

Inšpirovaná knihou Tisíc darov sa učím vzdávať vďaky - za všetky, aj malé pozornosti, ktorých denne dostávam za plné priehrštie... Všimnúť si. Pomenovať dar. Poďakovať. Aby neprešli pomimo. Aby mali možnosť formovať radostného ducha. Aby som neostala nevďačná. Aby som sa viac usmievala, a viac radosti rozdávala aj tým, ktorých budem stretávať...

Preto počítam. Hľadám dary od Nebeského Ocka a každému priradím číslo. Viem, že dostávam tisíc darov každý deň, ale nie každý si všimnem, nie každý zapíšem. Chcem si ich všimnúť a zapísať tisíc. A možno ešte viac. 

456. Ranné lúče slnka
535. Anjel strážny

Áno, už je zase streda. A ja znovu ďakujem - ďakujem, napriek veciam, ktoré mi už nedovolili sa včera (v utorok) vrátiť k počítaču. Ďakujem, že je tu Niekto, kto sa o mňa stará, kto je stále pri mne, na koho sa môžem spoľahnúť. A že "dobrému všetko slúži na dobré".

456. Ranné lúče slnka


Myslím, že dnes sa obmedzím na vymenovanie niektorých radostí, ktoré mi tento týždeň boli darované. Doprajme si trochu uvoľnenia po ťažších a náročnejších úvahách minulý a predminulý týždeň. 

Začnem ako obvykle sobotou:
569. Príjemný večer, príjemná hra
570. Konečne po dlhom čase vyhral O. :)
571. Opekali (grilovali) sme si večeru vonku nad ohňom. Bolo to strašne fajn. :)
572. Vôňa bylín, keď otvoríme dvere auta, ma vždy ohúri. (Vďaka za ňu, aj keď som si ju tentoraz cez zapchatý nos nemohla poriadne vychutnať)
573. Piekla som muffiny - a všetkým veľmi chutili 

478. Poradila som si aj v neúplných podmienkach
nemala som valček, pomohla fľaša,
nebolo perko na potieranie, pomohol prst... :)

573. Piekla som muffiny.
Pečenie ma baví, keď mám vďačných jedákov. :)

Večerné šikmé lúče slnka v kuchyni

577. Nová vlna na 0novu vestu - dobre sa mi z nej štrikuje
578. Štrikovanie - úžasný proces, ktorým sa mení dlhá priadza na krásny svetrík - relax pri práci - teším sa na výsledok - milosť, že môžem niečo vyrobiť z lásky svojmu synovi.
579. Ty dávaš svojim miláčikom spánok (Vďaka za nočný odpočinok)

V poslednom čase mám trochu krízu v písaní darov. Často sa mi stane, že celý deň neotvorím svoj zošit, aby som si niečo zapísala. Ó, ďakovať sa snažím priebežne. Vždy, v každej chvíli, keď mi niečo "brnkne do nosa", keď ma niečo poteší, alebo aj (vedená knihou) aj keď niečo zarmúti, znervózni, zneistí... Pomáha to stále, aj keď niekedy sa dostavuje pocit plytkosti a "povinnosti". Veru, potom doháňam večer. Aspoň pred spaním si otvorím zošit tisícich darov a dopisujem... (preto sú niektoré veci poprehadzované) A modlím sa, ďakujem za všetky dary dňa. A dostávam útechu, ktorú som si počas dňa "zabudla vyzdvihnúť"... a silu na ďalší deň. Pán dáva svojim miláčikom (pokojný) spánok. Vďaka. :)

Pokoj všedných dní,
rodinná atmosféra,
špinavý riad ;)

587. Vôňa jabĺčok v kostole

587. .Kostol a výstava v Novej Bani
588. Videli sme, fotili sme, stihli sme (aj keď s odretými ušami)
582. Slnko spod ťažkých mrakov
584. J. nadšenie s akým fotil
583. Maľované nebo pomedzi domy

594. Dážď z neba polial kvety, ja už nemusím ;)
595. Kvitnú topinambury (zatiaľ prvý odvážlivec, ale ostatné sa čoskoro pridajú)

582. Slnko spod ťažkých mrakov




601. Negatívny nález mojej kamarátky. (Veeeľká vďaka!!!)
602. "Nové" (pokreslené) tričko a taška 
599. Namotal si ma do služby nevidiacim (ešte neviem čo z toho bude, ale určite to bude super. :))
603. Vďaka za ľudí v únii nevidiacich
604. Vďaka za ľudí v električke a na ulici
605.  Vďaka aj za toho bezdomovca z Moravy, čo ma oslovil. Že s ním máš plán, že nosí v sebe poklad (Tvoj poklad), že môže byť darom. (Neviem, či o tom vie, ale ja už áno - za to ďakujem)
608. Pokroky v hre na klavír 
609. Dobrému všetko slúži na dobré (aj nevoľnosť ;) )
610. Kniha Gregorove tajné výpravy do vesmíru (pomohla)
611. Nové ráno, nový deň, Tvoja stála prítomnosť.

456. Ranné lúče slnka + jesenný čas

456. Ranné lúče slnka

Dostala som k narodeninám - modlili sa za mňa. :)

Prosím, pridajte sa aj vy. Určite dostávate mnohé dary, podeľte sa o ne s ostatnými, komentáre pod článkom sú vám k dispozícii. Samozrejme rovnako ma poteší link na článok z vášho blogu.


Nech sa nám darí každý deň vidieť a ďakovať. Za všetko, čo sa nám prihodí, za všetko čo nás poteší, alebo posunie ďalej. Všetkým vám želám radostné dni. 
Leti.


Rubrika bola inšpirovaná knihou Tisíc darov
a
stránkou jej autorky www.holyexperience.com.

4 komentáre:

  1. Milá Letitia, dověděla jsem se,že jsi měla narozeniny,dovol abych ti popřála také.Posílám ti modlidbu a vyprošuji hodně božích milostí a ochranu Panny Marie.Ze srdce Daja.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jej, ďakujem! Za modlitbu i za prianie. I keď... narodeniny som mala už dávno, len som si nechala vystavený "darček". :)
      Aj tebe - vám všetkým vyprosujem radosť, pokoj v srdci a stále požehnanie. Leti.

      Odstrániť
  2. Nádherný článeček, nádherné fotky. Ten dům zalitý sluncem je nádherný.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. A aj tebe vyprosujem veľa radosti a pokoj. L.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...