piatok 25. mája 2012

Zapekaný špenát

Mám rada bezmäsité a zeleninové jedlá. A asi najjednoduchšie je niečo zapiecť. To naložíte potrebné suroviny do zapekacej misky (zelenninu treba niekedy-väčšinou predvariť) a strčíte do zohriatej rúry. Potom máte kopu času, ktorý môžete venovať užitočnejším (alebo príjemnejším) veciam až kým na vás rúra nezapípa, že už je možno hotovo.  


Už dlhší čas sa zaoberám myšlienkou skúsiť zapiecť špenát. Nikde som to nevidela, nechutnala, dokonca ani nepočula, ale čím viac som na to myslela, tým väčšiu chuť som na to mala. (Ak máte informácie, alebo skúsenosti so zapekaným špenátom, rada sa nechám poučiť.) A tak som sa pustila do experimentovania:

1. Do maslom vymastenej zapekacej misky som rozprestrela rozmrazený špenát. Mám rada jednoduché prirodzené chute, tak som použila obyčajné neochutené ani nijako neupravené pyré z krabičky mrazeného špenátu.

2. Na vrstvu špenátu som nastrúhala súvislú vrstvu tvrdého syra. Mala som eidam, ale určite by bol výborný aj údený, ovčí, alebo akýkoľvek iný syr, aký máte radi. Syrom netreba šetriť, dodá jedlu chuť aj potrebné bielkoviny.

3. Celé som to zaliala vrstvou rozmiešanej "zapekacej zmesi":
- Tri vajcia osolíme a rozšľaháme. Pridáme biely jogurt (prípadne kyslú smotanu) a znovu šľaháme. dosolíme podľa chuti (môžeme pridať korenie, ktoré máme radi). A nalejeme na to, čo budeme zapekať.

4. Na vrch som ešte nastrúhala troška syra pre farbu a dala zapekať do rozohriatej rúry. (180°C/30min)




Asi by sa ešte dalo všeličo vylepšovať...

Napríklad by určite šlo dať na spodok natvrdo uvarené cestoviny. Alebo medzi špenát a "zálievku" vajce uvarené na tvrdo a pokrájané na kolieska. Dochutiť rôznymi koreninami... Tento raz som sa rozhodla takto - jednoducho a bez škrobovín.

...ale všetkým nám chutilo. Mňam! :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...