piatok 23. septembra 2011

"Nová" stolička

Poznáte to - na veciach, ktoré často používate sú čoskoro vidieť známky opotrebovanosti. A stoličky, na ktorých sa najviac sedí sa najskôr ošúchajú. Nie je tomu inak ani v našej domácnosti. A keďže asi najviac spolu sedávame v kuchyni okolo stola, naše kuchynské stoličky si už začali pýtať "nový kabát".

Tú, na ktorej vysedávam pri počítači v izbe som "obliekla" už dávno, použila som látku ladiacu so záhlavím postele.


Ale tentoraz som chcela menej nápadnú a naozaj pevnú látku. Nakoniec som vzala už nenosené riflové nohavice. Jedna nohavica na jednu stoličku. Vznikol vzor podobný riflovej minisukni.



Ak vás zaujíma postup, tu je:
Najprv som si odstrihla spodnú časť nohavice a rozstrihla som ju popri jednom švíku (to zaujímavejšie prešívanie som nechala v prostriedku). Priložila k odmontovanému sedáku stoličky aby som videla, či mám dosť materiálu. Zatiaľ stačí strihať orientačne, presnejší tvar obstrihneme neskôr. Ale dôležité je nechať dostatok látky na zahnutie a prichytenie.



Efekt minisukne vzniká vďaka spodnému okraju nohavíc, ktorý som nechala tesne pri operadle. Preto mi stačil kratší kus látky - okraj som zahýbala len na troch stranách. Na upevnenie obliečky som použila "nacvakávací" stroj (sponkovač).


Je dôležité okraj nohavice umiestniť presne, preto som najprv nacvakla oba okraje.


Potom som pripevnila látku dookola, pričom som odstrihla prebytočnú látku. Snažila som sa ju čo najviac napnúť, preto je dobré látku pred upevnením zahnúť, aby lepšie držala napätie.  Najprv som dávala spinky nariedko...


...až keď som si overila, že poťah na stoličke dobre sedí, prichytila som ho hustejšie.


Potom už len primontovať sedák naspäť na stoličku - a je hotovo.:)

Sestričky stoličky

2 komentáre:

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...