piatok 22. júla 2011

V. Kodet - "Udělejte", "všechno", "co vám", "řekne".

Pokračujem v zaznamenávaní myšlienok z konferencie KCHO. 

7. 7. 2011

Hneď v prvej prednáške Václav Kodet rozobral motto konferencie "Udělejte všechno, co vám řekne".

Každé slovo v tejto vete - posledných v Písme zaznamenaných slovách Panny Márie má svoj význam. Neviem, či som jeho myšlienky zachytila presne, ale takto som si význam jednotlivých slov vyložila ja.

Urobte - Ako by sme sa zachovali my, keby sme zistili, že "nemajú vína"? Možno by sme špekulovali o dôvodoch, prečo si nezabezpečili dostatočné zásoby, možno by sme o tom hovorili s inými hosťami, diskutovali by sme o tom, či onom... A často to tak robíme aj vo svojom živote. Rozoberáme príčiny, hľadáme vinníka, radíme sa s tým, či oným, možno snívame, ako by to malo byť... V lepšom prípade plánujeme, čo urobíme "nabudúce", alebo zajtra.... ako by sa to dalo...
Ale Mária nám vraví "urobte". Nie špekulujte, nie hodnoťte, nie plánujte že urobíte neskôr... ale "Urobte". Hneď teraz poslúchnite, urobte, čo treba urobiť.

Všetko - Niekedy máme tendenciu vyberať si. "Áno, ja viem, Bože, že chceš, aby som urobila toto, ale vieš... Teraz sa mi to nehodí, urobím to neskôr." Alebo "toto áno, to môžem urobiť, ale tamto už odo mňa nechci." Alebo "myslím, že lepšie by to bolo takto..." Nemôžeme si vyberať. Keď sme sa rozhodli plniť vôľu Božiu, musíme ju plniť celú. "Urobte všetko."
Rozmýšľala som, ako zistím, čo mi Ježiš hovorí. Ale tu ide o iné - keď už viem, čo mi hovorí, mám to urobiť - tak ako to On odo mňa chce, bez vyhovárania sa, bez výnimky.

Čo vám - Tu prednášajúci spomenul častý zvyk veriacich - a priznám sa, že aj môj - "počúvať", čo hovorí Boh k "susedovi". Často si povieme - "To je dobrá kázeň, to by mal počuť ten alebo tamtá. Dúfam, že konečne pochopí, že sa má zmeniť." Ale on to nehovorí jemu (jej), ale MNE. To ja by som mala počúvať, čo mi Boh hovorí, to ja sa mám zmeniť. A čo si z Božieho slova zoberie ten druhý už nie je moja starosť.
"Urobte, čo vám povie."

Povie (Ježiš) - Často sme ochotní počúvať ľudí. Čítame mnohé knihy, surfujeme po internete v snahe nájsť ďalšie a ďalšie rady, pýtame sa známych, diskutujeme, špekulujeme, rozoberáme... Určite je správne hľadať veci, ktoré sa dajú nájsť. Je dobré nechať si poradiť od skúsených, je vhodné poučiť sa zo skúsenosti iných. Veď to Boh nám dal bratov, aj preto, aby sme sa mohli vzájomne deliť o svoju skúsenosť. Ale keď Boh hovorí, potom už nemusíme hľadať ďalej.
Inými slovami: Zbytočne budeme čítať množstvo náboženskej literatúry, ktorú napísali ľudia, keď za celý rok neotvoríme Písmo, v ktorom k nám hovorí Boh. Nadarmo budeme viesť s bratmi filozofické diskusie, keď sa nestíšime v modlitbe aby sme počúvali Jeho. Stvorenie nie je múdrejšie ako Stvoriteľ.


"Urobte všetko, čo vám povie."
Ak ho budem počúvať, a naozaj Urobím Všetko, čo Mi On povie, dostanem "přemíru dobrého vína".
Už sa teším ;-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...