pondelok 4. júla 2011

Rybičkové tričko - návod

Už je to pekných pár mesiacov, čo som zase raz podľahla pokušeniu čosi si vytvoriť. Bolo to pri upratovaní skrine. Padlo mi do ruky tričko a ja som váhala, či ho vyhodiť, alebo ho ešte nechať dožiť "na doma". Nakoniec som sa ho rozhodla použiť na moje "tvorivé pokusy".

Postup:
Najskôr som si  pripravila špagátové pečiatky. Jednoducho odstrihneme kúsok špagátu a prilepíme na lepenku v požadovanom tvare. Pozor, špagát by sa nemal prekrývať, inak to bude na odtlačku robiť divné vzory. Takže ak sa nám vzorka kríži, musíme špagát prestrihnúť a vzorku nalepiť z dvoch (alebo viac) častí.


Aby sa mi s pečiatkami dobre pracovalo, na zadnú stranu som prilepila držiačik z lepenky.

Musíme počkať, kým dobre vyschne lep.  Je dobré vystrihnúť si tvar pečiatky čo najtesnejšie k vzoru, aby som aspoň približne videla, kde bude rybička odtlačená.

Potom už stačí špagátovú časť pečiatky dobre ponatierať farbou na textil a odtláčať na tričko. Ja som si ešte predtým maliarskou žltou páskou vyznačila plochu, na ktorú chcem maľovať. To aby mi obrázok nelietal kadejako po tričku, ale aby som dodržala rovný okraj.

Rybičkám ešte čosi chýba... Tak som siahla po vatovej tyčinke (tzv. uchošťouch)...
 

a trochu som sa pohrala s bodkami:



Hneď vyzerajú živšie :)

Ešte dorobíme nejaké riasy a bublinky...







odlepíme ochrannú pásku a farebnými bodkami dokreslíme dno.

A je hotovo. Potom už stačí len nechať farby poriadne vyschnúť, zafixovať žehličkou a môžem v tričku robiť parádu. :)


Bonus:
Toto ovečkové tričko som si robila už dávno-dávno, hneď po svadbe. Áno, sú to poprišívané gombíky v tvare ovečiek. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...